Franczyza dla inwestora
Pod szyldem Zdrowa Krowa działa obecnie 12 lokali (w tym jeden food truck), ale wkrótce ta liczba znacznie wzrośnie.
– W tej chwili przygotowujemy do otwarcia siedem kolejnych. Mamy też do wyboru trzy różne formaty lokali – dodaje Robert Kuc, franczyzodawca Zdrowej Krowy.
W różnych formatach
Dwa z modeli lokali Zdrowej Krowy to formaty restauracyjne. Pierwszy – slow food fast – to restauracja nawiązująca do tradycji burgerowni, od jakiej zaczynała marka. Burgery przeważają w menu, choć generalnie jest ono szersze i zawiera też np. steki. Z kolei format smile & wine proponuje zdecydowanie bogatsze menu, zawierające m.in. ofertę śniadaniową, lunche, desery, koktajle. Trzeci model – street slow food – to lokal w food courcie galerii handlowej.
– Na przełomie grudnia i stycznia otworzymy pierwszy taki lokal w galerii Libero w Katowicach – zapowiada Robert Kuc. – Będzie serwował szybko przygotowywane dania, ale nadal wysokiej jakości, przygotowywane na miejscu. Można będzie je zamówić na wynos lub zjeść przy stoliku.
Oprócz tego w tej chwili w trakcie przygotowań są też lokale w Gliwicach, Bielsku Białej, Łodzi, Gdańsku, Pucku i Strzelcach Opolskich.
W Gliwicach marka otwiera lokal własny – to będzie duża restauracja w formacie smile & wine, przy której znajdzie się też główna siedziba firmy. W Strzelcach Opolskich i Pucku restauracje otwierają franczyzobiorcy.
Dzieląc się zyskiem
W Bielsku-Białej to centrala wybrała lokalizację pod restaurację połączoną z kawiarnią i rozpoczęła prace nad adaptacją lokalu.
– Na tym etapie do inwestycji dołączył licencjobiorca – wyjaśnia Robert Kuc. – Właśnie na podobnej zasadzie szukamy franczyzobiorców dla inwestycji w Łodzi i Gdańsku.
Restauracja w Łodzi jest zlokalizowana w Fuzji – rewitalizowanej właśnie dzielnicy miasta, która ma pełnić funkcje zarówno mieszkalne, jaki i być centrum kulturalno-towarzyskim. Z kolei w Gdańsku lokal w formacie smile & wine powstaje w centrum biznesowym Olivia Business Center.
– Zawsze wybierając lokalizację zwracamy szczególną uwagę na jej spójność z naszą marką i konceptem restauracyjnym. Aranżację każdej restauracji dostosowujemy do miejsca, w której będzie się znajdować – mówi Robert Kuc. – Naszym założeniem jest, aby restauracje w Łodzi i Gdańsku były miejscem, które będzie odwiedzane przez cały dzień, zarówno przez ludzi tam pracujących, rodziny z dziećmi, jak też osoby szukające miejsca na wieczorne spotkania z przyjaciółmi.
Aktualnie obie te lokalizacje poszukują franczyzobiorcy, osoby z kapitałem, która zainwestuje w model gastronomiczny marki Zdrowa Krowa.
– Co istotne, franczyzobiorca może być tylko inwestorem, nie musi osobiście prowadzić restauracji – podkreśla Robert Kuc. – W takim przypadku my rekrutujemy menedżera lokalu, szkolimy go i wdrażamy w obowiązki. Menedżer zostaje też udziałowcem restauracji, co jest dla niego dodatkową motywacją do pracy, ponieważ ma swój udział w zyskach. W takim systemie będzie działać też nasz nowy lokal własny w Gliwicach.
Inwestycja w lokal Zdrowej Krowy to wydatek od 300 do 600 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 8 proc. od obrotu (6 proc opłata franczyzowa, 2 proc. opłata rozwojowa), do tego dochodzi 2 tys. zł netto opłaty marketingowej.
WIZYTÓWKA ZDROWEJ KROWY
Sieć restauracji franczyzowych, specjalizujących się w burgerach.
- 12 lokali, 7 w trakcie przygotowań do otwarcia
- kwota inwestycji 300-600 tys. zł
- opłata miesięczna 8 proc. od obrotu, plus 2 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Pomożemy franczyzobiorcom optymalizować koszty działalności, aby mogli rozwijać swoje biznesy – zapowiada Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Duży Ben i Żabka otwierają jubileuszowe sklepy i razem z innymi franczyzodawcami podsumowują mijający rok. Przegląd tygodnia 19-25 grudnia.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...