Licencja na wegańskie burgery
Krowarzywa zakończyła 2021 rok liczbą 20 placówek, z czego 19 prowadzą franczyzobiorcy. W minionym roku otwarto sześć z nich. I choć w tym samym czasie trzeba było zamknąć dwa lokale, to bilans i tak wychodzi na plus.
– Sytuacja rynkowa wymusiła na wszystkich zmianę priorytetów. Wykorzystujemy ten trudny czas, skupiając się na podniesieniu kwalifikacji naszej kadry, tak aby goście byli obsługiwani najlepiej jak to możliwe oraz czuli się komfortowo i bezpiecznie podczas wizyt w naszych restauracjach. Z drugiej strony skupiamy się na rozwijaniu naszego kanału zamówień online, aby był atrakcyjny i wygodny w obsłudze dla naszych klientów – mówi Marcin Suski, menadżer ds. rozwoju sieci i projektów strategicznych Krowarzywa.
Biznes ze wsparciem
Dotychczas Krowarzywa otwierała lokale w centrach miast i nadal jest to jedno z najatrakcyjniejszych miejsc, jeśli chodzi o lokalizację.
– Jednak dostrzegamy również potrzebę pojawienia się w mniejszych dzielnicach, bliżej miejsca zamieszkania naszych gości. Poszukujemy aktualnie franczyzobiorców i multifranczyzobiorców w: Warszawie, Katowicach, Lublinie, Trójmieście, Poznaniu, Wrocławiu, Białymstoku, Częstochowie i Zakopanem – informuje Marcin Suski.
Opierając się na wytycznych z centrali, franczyzobiorcy zgłaszają propozycje lokalizacji, które analizuje i opiniuje licencjodawca. Zalecana powierzchnia lokali to od 30 do 110 m2.
Minimalna kwota inwestycji wynosi ok. 80 tys. zł. Opłata wstępna zaczyna się od 9,9 tys. zł, natomiast stała opłata miesięczna wynosi 6 proc. netto od obrotu (wyjątkiem jest Warszawa, gdzie jest to 7 proc.) oraz opłata marketingowa 0,5 proc. netto od obrotu.
– Franczyzobiorca otrzymuje pełną listę wyposażenia oraz może skorzystać z dostępu do certyfikowanych dostawców oraz korzystnych rabatów wynegocjowanych dla naszej sieci. Dzięki wspólnemu działaniu w jednym systemie franczyzowym, możemy wynegocjować lepsze warunki handlowe dla wszystkich franczyzobiorców, np. w portalach zamówień online typu UberEats. Pyszne.pl, Glovo, Bolt Food czy Wolt – wylicza Marcin Suski. – Zapewniamy również dostęp do rozbudowanego środowiska informatycznego (system POS, analityczny, zautomatyzowane przyjmowanie zamówień z portali zewnętrznych, zintegrowany własny sklep online). Oprócz teoretycznej wiedzy, każdy franczyzobiorca otrzymuje szczegółowy system szkoleniowy dla swojej kadry oraz sam odbywa szkolenie praktyczne, przygotowujące do prowadzenia restauracji. Opieka ze strony naszych managerów gwarantuje bieżącą kontrolę biznesu, zwłaszcza w początkowym okresie funkcjonowania w sieci.
Rok pełen wyzwań
Franczyzodawca wskazuje, że poziom rentowności restauracja powinna osiągnąć po ok. 2 miesiącach, a zwrot z inwestycji po ok. półtora roku.
– Trzeba jednak zwrócić uwagę, że w obecnej rzeczywistości gospodarczej osiągnięcie takich parametrów jest bardzo ciężkie, dlatego zawsze wspólnie z kandydatem analizujemy każdą indywidualną sytuację. Jesteśmy dużo ostrożniejsi w certyfikacji lokalizacji i analizie potencjalnych zysków nowej restauracji – podkreśla Marcin Suski.
Jakie są plany sieci na ten rok?
– Planujemy m.in. rebranding marki zgodnie z nową strategią marketingową – informuje Marcin Suski. – Natomiast w zakresie naszej oferty pracujemy nad wprowadzeniem nowych pozycji do menu. Największym wyzwaniem w nadchodzącym czasie będzie przyciągnięcie klientów atrakcyjną ofertą, przy równoczesnym zachowaniu rentowności biznesu, zwłaszcza w obliczu wszechobecnych podwyżek.
WIZYTÓWKA MARKI KROWARZYWA
Sieć wegańskich burgerowni.
- 20 lokali
- min. kwota inwestycji ok. 80 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna od 9,9 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...