Nowa franczyzowa pizzeria
Koncept Pizzerii La Patata narodził się w pandemii.
– W 2020 roku zaczęliśmy importować włoskie produkty dla restauracji. Ale z powodu pandemii i lockdownu obroty znacznie nam spadły – opowiada Grzegorz Pałubski, franczyzodawca Pizzerii La Patata. – Postanowiliśmy jednak wykorzystać nasze produkty i kontakty z dostawcami i uruchomiliśmy własną pizzerię, działającą tylko w dostawie.
Okazało się, że pomysł chwycił. Po pół roku funkcjonowania wyłącznie w kanale delivery właściciele La Patata postanowili otworzyć lokal stacjonarny, na warszawskim Wilanowie. Zaczął działać na początku 2021 roku. A niedawno, także w Warszawie, pod szyldem La Patata uruchomiono pierwszy lokal franczyzowy.
– Mieszkałem 16 lat we Włoszech i wiem, że dobra pizza przyciągnie gości. Sam potrafiłem jechać 200 km do Neapolu, tylko po to, aby taką zjeść – dodaje Grzegorz Pałubski.
Wsparcie non stop
Pizzerii na rynku jest wiele. Czym wyróżnia się La Patata?
– Korzystamy z najlepszych składników. Jako jedyni na rynku używamy probiotyków do ciasta. Dzięki temu dłużej zachowuje ono swieżość i jest zdrowsze – wylicza Grzegorz Pałubski. – Korzystamy z technologii BIGA, w której cały proces wytwarzania ciasta trwa minimum dwa dni, ale za to jego smak jest wyjątkowy. Klienci do nas chętnie wracają, przyjeżdżają nawet z drugiej strony miasta.
Koncept jest przeznaczony i dla dużych, i dla mniejszych miast. Potrzebny jest lokal o powierzchni 70-120 m2. Franczyzodawca pomoże w znalezieniu lokalizacji oraz doborze i zakupie potrzebnego sprzętu. Według szacunków licencjodawcy, koszt inwestycji powinny zmieścić się w widełkach od 100 tys. zł do 300 tys. zł.
– To dość duży rozstrzał – przyznaje Grzegorz Pałubski. – Ale wydatki zależą m.in. od stanu i wielkości lokalu, tego, czy zdecydujemy się na zakup sprzętu nowego, czy używanego. Np. piec do pizzy może kosztować 10 tys. zł, albo 50 tys. zł.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, ale franczyzodawca zapewnia, że w zamian gwarantuje pełne zaangażowanie w pomoc dla licencjobiorcy. – Jesteśmy do dyspozycji 24 godziny na dobę – podkreśla Grzegorz Pałubski.
Franczyzobiorca i jego pracownicy przechodzą szkolenia.
– Nasi pierwsi franczyzobiorcy przez weekend pracowali dodatkowo samodzielnie w naszym lokalu własnym, abyśmy mogli przekonać się, czy sobie poradzą – dodaje Grzegorz Pałubski.
Jakość się obroni
W produkty do pizzy lokale franczyzowe będą zaopatrywać się centralnie (w przypadku warzyw bedą korzystać z lokalnych dostawców). Te pizzerie, które są zlokalizowane blisko centrali, bedą mieć też dostarczane gotowe ciasto. Natomiast lokale, które otworzą się w innych miastach, same muszę je przygotowywać.
– Nie chcemy oszczędzać na jakości, bo w tych czasach tylko jakością można się obronić w gastronomii – podkreśla Grzegorz Pałubski. – Szukamy franczyzobiorców, którzy to rozumieją. Nie wymagamy doświadczenia w gastronomii, ale kandydaci muszą mieć świadomość, że w prowadzenie tego biznesu trzeba się zaangażować.
W menu La Patata jest m.in.: mniej więcej 30 rodzajów pizzy, desery, piwa, wino, włoskie napoje, kawy. Franczyzodawca zapewnia, że w dobrej lokalizacji pizzeria może już w pierwszym miesiącu stać się rentowna.
WIZYTÓWKA LA PATATA
Sieć pizzerii.
- kwota inwestycji: 100-300 tys. zł
- opłata wstępna: 20 tys. zł
- opłata miesięczna: 2,5 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Staramy się wybierać jak najlepsze lokalizacje, aby pączkarnie już od pierwszych dni funkcjonowania były rentowne – podkreśla Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni.
Cukrem i Solą w lipcu otworzyło trzy nowe lokalizacje. Większość punktów marki działa w formacie przyczep gastronomicznych.
Good Chicken to nowa marka franczyzowa na polskim rynku z ofertą chrupiących kurczaków, skrzydełek, stripsów i nuggetsów.
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
Czy na serwowaniu wina można zrobić biznes? Właściciele Subtilité Wine & Bar przekonują, że tak. Swoim sprawdzonym pomysłem na biznes postanowili podzielić z franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Grupa kapitałowa Depilacja.pl proponuje franczyzę dwóch znanych marek z branży beauty. Każda działa w innym segmencie tego rynku.
– Zakładaliśmy otwarcie pięciu punktów franczyzowych w tym roku. Już w pierwszym półroczu podwoiliśmy ten wynik – mówi Michał Małolepszy, prezes evoGroup.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali