Nowa franczyzowa pizzeria

Pizza wszędzie dobra / Koncept La Patata jest przeznaczony i dla dużych, i dla mniejszych miast.
Środa
16.11.2022
La Patata to nowa franczyza w segmencie pizzerii. Czym wyróżnia się na rynku?
 

Koncept Pizzerii La Patata narodził się w pandemii.

– W 2020 roku zaczęliśmy importować włoskie produkty dla restauracji. Ale z powodu pandemii i lockdownu obroty znacznie nam spadły – opowiada Grzegorz Pałubski, franczyzodawca Pizzerii La Patata. – Postanowiliśmy jednak wykorzystać nasze produkty i kontakty z dostawcami i uruchomiliśmy własną pizzerię, działającą tylko w dostawie.

Okazało się, że pomysł chwycił. Po pół roku funkcjonowania wyłącznie w kanale delivery właściciele La Patata postanowili otworzyć lokal stacjonarny, na warszawskim Wilanowie. Zaczął działać na początku 2021 roku. A niedawno, także w Warszawie, pod szyldem La Patata uruchomiono pierwszy lokal franczyzowy.

– Mieszkałem 16 lat we Włoszech i wiem, że dobra pizza przyciągnie gości. Sam potrafiłem jechać 200 km do Neapolu, tylko po to, aby taką zjeść – dodaje Grzegorz Pałubski.

Wsparcie non stop

Pizzerii na rynku jest wiele. Czym wyróżnia się La Patata?

– Korzystamy z najlepszych składników. Jako jedyni na rynku używamy probiotyków do ciasta. Dzięki temu dłużej zachowuje ono swieżość i jest zdrowsze – wylicza Grzegorz Pałubski. – Korzystamy z technologii BIGA, w której cały proces wytwarzania ciasta trwa minimum dwa dni, ale za to jego smak jest wyjątkowy. Klienci do nas chętnie wracają, przyjeżdżają nawet z drugiej strony miasta.

Koncept jest przeznaczony i dla dużych, i dla mniejszych miast. Potrzebny jest lokal o powierzchni 70-120 m2. Franczyzodawca pomoże w znalezieniu lokalizacji oraz doborze i zakupie potrzebnego sprzętu. Według szacunków licencjodawcy, koszt inwestycji powinny zmieścić się w widełkach od 100 tys. zł do 300 tys. zł.

– To dość duży rozstrzał – przyznaje Grzegorz Pałubski. – Ale wydatki zależą m.in. od stanu i wielkości lokalu, tego, czy zdecydujemy się na zakup sprzętu nowego, czy używanego. Np. piec do pizzy może kosztować 10 tys. zł, albo 50 tys. zł.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, ale franczyzodawca zapewnia, że w zamian gwarantuje pełne zaangażowanie w pomoc dla licencjobiorcy. – Jesteśmy do dyspozycji 24 godziny na dobę – podkreśla Grzegorz Pałubski.

Franczyzobiorca i jego pracownicy przechodzą szkolenia.

– Nasi pierwsi franczyzobiorcy przez weekend pracowali dodatkowo samodzielnie w naszym lokalu własnym, abyśmy mogli przekonać się, czy sobie poradzą – dodaje Grzegorz Pałubski.

Jakość się obroni

W produkty do pizzy lokale franczyzowe będą zaopatrywać się centralnie (w przypadku warzyw bedą korzystać z lokalnych dostawców). Te pizzerie, które są zlokalizowane blisko centrali, bedą mieć też dostarczane gotowe ciasto. Natomiast lokale, które otworzą się w innych miastach, same muszę je przygotowywać.

– Nie chcemy oszczędzać na jakości, bo w tych czasach tylko jakością można się obronić w gastronomii – podkreśla Grzegorz Pałubski. – Szukamy franczyzobiorców, którzy to rozumieją. Nie wymagamy doświadczenia w gastronomii, ale kandydaci muszą mieć świadomość, że w prowadzenie tego biznesu trzeba się zaangażować.

W menu La Patata jest m.in.: mniej więcej 30 rodzajów pizzy, desery, piwa, wino, włoskie napoje, kawy. Franczyzodawca zapewnia, że w dobrej lokalizacji pizzeria może już w pierwszym miesiącu stać się rentowna.

 

WIZYTÓWKA LA PATATA

Sieć pizzerii.

  • kwota inwestycji: 100-300 tys.
  • opłata wstępna: 20 tys. zł
  • opłata miesięczna: 2,5 proc. od obrotu

Grzegorz Pałubski, franczyzodwca La Patata / "Klienci do nas chętnie wracają, przyjeżdżają nawet z drugiej strony Warszawy".

POPULARNE NA FORUM

Dolci Sapori - Mniami

Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
Dolci Sapori - Mniami

OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
McDonalds opinie o franczyzie

Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...

2 wypowiedzi
ostatnia 04.06.2022
MEET & Fit slow Food

No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...

6 wypowiedzi
ostatnia 02.04.2022
MEET & Fit slow Food

Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...

6 wypowiedzi
ostatnia 28.03.2022
Bobby Burger

Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...

16 wypowiedzi
ostatnia 21.03.2022