Franczyza od Blikle
Marka A.Blikle funkcjonuje na rynku polskim 154 lata.
– Zawsze staraliśmy się spełniać oczekiwania naszych gości i zakładamy, że tak będzie przez kolejne lata. Oczywiście mamy świadomość rosnącej konkurencji, co staje się coraz większym wyzwaniem – nie ukrywa Monika Kulczyńska, dyrektor generalna A.Blikle. – Nasi klienci to bardzo szeroka grupa. Mamy gości, którzy od lat przychodzą na znanego sobie pączka, jak i takich, którzy szukają nowości, zaskoczenia i wyjątkowego wyglądu.
W 2023 roku marka A.Blikle skupiła się głównie na weryfikacji potencjału obecnych lokalizacji w centrach handlowych. Część lokalizacji została powiększona, m.in. o ogródki sezonowe.
– Poza ogródkami otwieraliśmy też dodatkowe punkty w galeriach, w których już jesteśmy obecni – dodaje Monika Kulczyńska.
Stała jakość, nowe propozycje
Jak cała branża gastronomiczna, sieć musiała się też zmierzyć z realiami rynkowymi.
– Branża gastronomiczna w pierwszych dwóch kwartałach odnotowywała wzrosty sprzedaży, natomiast duża część tego wzrostu została skonsumowana przez rosnące koszty – nie ukrywa Monika Kulczyńska. – Mamy świadomość, że po długim czasie ograniczeń goście zmienili swoje przyzwyczajenia, natomiast nadal poszukują dobrej jakości. Stawiamy zatem na stałość w kwestii jakości i naturalnych surowców, jednocześnie oferując nowości smakowe i wizualne. Klienci to doceniają.
Pod szyldem A.Blikle działa 25 lokalizacji. Obecnie są to głównie placówki własne, ale marka jest otwarta na współpracę z franczyzobiorcami.
– W 2024 roku zamierzamy otwierać lokalizacje w najważniejszych miastach w Polsce. Nasz cel to 15 nowych punktów o różnych charakterze sprzedaży: kawiarnie, cukiernie i wyspy cukiernicze – mówi Monika Kulczyńska. – Cały czas inwestujemy w rozwój półki codziennej. Marka A.Blikle to oczywiście pączki, torty i makaroniki, natomiast duży nacisk obecnie kładziemy na rozwój kategorii codziennej i wytrawnej, czyli poszerzaniu oferty wspierającej część kawiarnianą. Jest to kluczowy projekt na cały obecny rok. Zależy nam na dotarciu do naszych potencjalnych klientów z dostawą, w związku z czym pracujemy nad budowaniem sieci dostawców, którzy dostarczą nasze wypieki do domu czy biura.
Format do wyboru
Wchodząc na nowe rynki Blikle zaczyna od galerii handlowych, w celu zbadania danego rynku, a później poszerza rozwój o lokalizacje uliczne. W portfolio marki są wyspy cukiernicze o powierzchni od 7 mkw., głównie oferujące sprzedaż na wynos, wyspy z ogródkiem oraz cukiernie i kawiarnie od 50 do 90 mkw.
– Wszystko zależy od tego, do jakiego klienta chcemy w danym miejscu dotrzeć i jak rozwojowa jest to lokalizacja, czy istnieje szansa na ewentualne dostawienie ogródka i powiększenie punktu – wyjaśnia Monika Kulczyńska.
Nakłady inwestycyjne wynoszą od 150 do 600 tys. zł netto. Tańsza w inwestycji będzie wyspa, droższy lokal stacjonarny. W koszty inwestycji wchodzą m.in. projekty, prace adaptacyjno-budowlane, zakup odpowiedniego wyposażenia: specjalistycznego sprzętu ekspozycyjnego, wyposażenia gastronomicznego, małego i dużego AGD, mebli, elementów wykończenia wnętrza, sprzętu i licencji IT.
Wstępna opłata franczyzowa zaczyna się od 30 tys. zł w przypadku wyspy cukierniczej. Opłata miesięczna to 5 proc. od sprzedaży netto. Warunkiem współpracy jest również zakup produktów i opakowań marki A.Blikle.
– Wszystkie nasze wypieki są produkowane i dostarczane centralnie. Jedyny wymóg, który powinien być spełniony, to zamówienie z dwudniowym wyprzedzeniem. To istotne, ponieważ realizujemy produkcję pod zamówienia – dodaje Monika Kulczyńska.
Nie dla każdego
A.Blikle nie ukrywa, że franczyza marki nie jest dla wszystkich. Najlepiej, gdy kandydat ma już za sobą doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej oraz sprawdził się w zarządzaniu zespołem ludzi. Doświadczenie w gastronomii i cukiernictwie jest mile widziane, choć nie jest to warunek konieczny.
– Oczekujemy, aby franczyzobiorca był faktycznym, a nie teoretycznym szefem, obecnym wśród swoich ludzi i gości. To sprawa absolutnie kluczowa – podkreśla Monika Kulczyńska. – Franczyzobiorca A.Blikle powinien być w centrum sytuacji, aby szybko podejmować decyzje biznesowe i dawać pracownikom przykład, nawet robiąc kawę czy obsługując gości. Jednak dobre prowadzenie cukierni to nie wszystko. Oczekujemy od franczyzobiorcy aktywnego zaangażowania w budowę wizerunku i świadomości marki. Krótkoterminowy zysk jest istotny, ale to, czy sukces osiągniemy w dłuższym terminie zależy od siły marki i jej wizerunku.
Centrala zapewnia wsparcie zarówno przy otwarciu cukierni, jak i w trakcie jej funkcjonowania. Franczyzobiorcy otrzymują podręcznik operacyjny, szeroki portfel produktów, gotowe menu oraz receptury tworzonych na miejscu wyrobów, standard wystroju cukierni, wsparcie w procesie adaptacji lokalu, jednolitą organizację zasad sprzedaży oraz obsługi klienta, materiały marketingowe, system sprzedażowo-magazynowy, wyłączność terytorialną przy założeniu minimum dwóch lokalizacji na danym terytorium.
Przychody punktu – jak podkreśla franczyzodawca – zależą m.in. od lokalizacji, wielkości i formatu placówki, umiejętności sprzedażowych personelu, poziomu obsługi klienta, ale też zaangażowania właściciela.
– Trafny wybór lokalizacji i realizacja tych kluczowych czynników umożliwiają sukces finansowy, którym jest zysk w pierwszym roku działalności oraz zwrot całości zaangażowanego kapitału w drugim roku – mówi Monika Kulczyńska.
WIZYTÓWKA A.BLIKLE
Sieć cukierni, której została założona w 1869 roku przez Antoniego Bliklego.
- 25 placówek
- kwota inwestycja zależna od formatu: 150-600 tys. zł netto
- opłata miesięczna 5 proc. od sprzedaży netto
- cena pączka z różą w cukierni A.Blikle – 7,40 gr
![](https://img.franchising.pl/pl/747/a75/blikle_monika_kulczyn_ska.jpg)
ZOBACZ W KATALOGU
![Am Am Kebab](https://img.franchising.pl/pl/404/e0d/kolor_obszar_roboczy_1.png)
![Amori Pomodori](https://img.franchising.pl/pl/33c/286/logo-amori-pomodori.png)
![Autorskie Lody Piccolo](https://img.franchising.pl/pl/a5d/6fe/piccolo-logo.png)
![Bafra Kebab](https://img.franchising.pl/pl/879/e18/bafra-kebab-logo-pogrubienie-new-cs6-01.jpg)
![Berlin Döner Kebap](https://img.franchising.pl/pl/e86/493/berlin-doner-kebap.png)
![Beza Krówka](https://img.franchising.pl/pl/6dc/2e8/logo_beza.png)
![Biesiadowo](https://img.franchising.pl/pl/657/b0c/biesiadowo.png)
![Bike Café](https://img.franchising.pl/pl/eab/c26/logo_katalog_franczyz.png)
![Blood Burger](https://img.franchising.pl/pl/c48/1cb/logo_blood_burger_font_lato_28_02_2017.png)
![BuBu Bubble Tea](https://img.franchising.pl/pl/297/df4/logo_bubu.jpg)
![Cafe Słodziak](https://img.franchising.pl/pl/ce4/69b/cafe-s_odziak-logo-1.png)
![Carat Kebab](https://img.franchising.pl/pl/e3a/37d/logo_w_okregu.png)
![Chinkalnia](https://img.franchising.pl/pl/176/7c2/chinkalnia.png)
![Cochise Burger](https://img.franchising.pl/pl/e43/6e1/logokolo2.png)
![Coffeeloffee](https://img.franchising.pl/pl/205/0fa/coffeeloffee-logo.png)
![Cofix](https://img.franchising.pl/pl/577/343/logo_cofix.jpg)
![Crazy Bubble](https://img.franchising.pl/pl/f7d/8cd/crazybubble-black.png)
![Cudo Vegan Sushi](https://img.franchising.pl/pl/be4/ac8/cudo-logo-01.png)
![Cukiernia Sowa](https://img.franchising.pl/pl/f82/ec6/cukiernia_sowa_logo_pion.jpg)
![Cukrem i Solą](https://img.franchising.pl/pl/ee0/e32/logo_cis.png)
![Da Grasso](https://img.franchising.pl/pl/d48/463/da-grasso.png)
![DG Restauracje](https://img.franchising.pl/pl/718/7a8/dg_restauracje.jpg)
![Dobra Buła](https://img.franchising.pl/pl/7af/013/logo.jpg)
![Dobra Pączkarnia](https://img.franchising.pl/pl/d22/62c/logo_dp_500x250px_franchising_1-1.jpg)
![Domino’s Pizza](https://img.franchising.pl/pl/11d/510/dominos-pizza.png)
![Donuterie](https://img.franchising.pl/eu/58e/68f/logo.png)
![Easy Beer](https://img.franchising.pl/pl/084/2e3/eb_logo_250x250.png)
![Easy Wine](https://img.franchising.pl/pl/933/464/ew_logo_250x250-1.png)
![Express Pizza American Style](https://img.franchising.pl/pl/d87/510/express-pizza-logo.png)
![FABBRICA Italian Comfort Food](https://img.franchising.pl/pl/eab/e59/fabbrica_logo_l_cmyk.png)
![Falla](https://img.franchising.pl/pl/58a/1b5/logo_falla_2024-02-13_o_17.28.03_1_.jpg)
![Felix Chicken](https://img.franchising.pl/pl/fa0/da4/felix_chicken_color.png)
![Fit Cake](https://img.franchising.pl/pl/668/e79/fit_cake.jpg)
![Good Chicken](https://img.franchising.pl/pl/f8e/1e5/logo.png)
![Grande Pizza](https://img.franchising.pl/pl/4bc/ce5/beznazwy-1.png)
![Gruby Benek](https://img.franchising.pl/pl/383/9f9/gruby-benek-logo.png)
![Hotdogzna](https://img.franchising.pl/eu/c9e/ccb/_1hotdozhna_.png)
![Ice'n'go](https://img.franchising.pl/pl/6a8/54a/icengo_logo_kids_press_5x5cm.png)
![Japanos](https://img.franchising.pl/eu/f33/906/japanos.png)
![Kashka](https://img.franchising.pl/pl/730/12e/kashka_logo-1-2.jpg)
![Kiss Kimchi](https://img.franchising.pl/pl/347/ce2/logotypy_kiss_kim_chi.png)
![Koku Sushi](https://img.franchising.pl/pl/d32/707/logo_250x250_koku_sushi.jpg)
![Krowa Mać Burgers](https://img.franchising.pl/pl/a57/fde/krowa_mac.png)
![Krowarzywa](https://img.franchising.pl/pl/ed0/fd7/krowarzywa.png)
![Kurcze Pieczone](https://img.franchising.pl/pl/9d7/c1f/logo-kurcze-pieczone.png)
![Lodolandia & Kołacz](https://img.franchising.pl/pl/eb8/75a/logotyp.png)
![Lody Bonano](https://img.franchising.pl/pl/5b9/e9d/logo_lb_franchising_katalog_franczyz_2020.png)
![Lody Lida](https://img.franchising.pl/pl/425/539/1200x1200_cyjan.png)
![Lviv Croissants](https://img.franchising.pl/pl/351/fbf/logo_pl.jpg)
![Makarun](https://img.franchising.pl/pl/993/012/logo_makarun.pdf.png)
![Mama Thai](https://img.franchising.pl/pl/be2/511/mama_thai_r-01.png)
![Maxipizza](https://img.franchising.pl/pl/90f/21f/logo_vector.png)
![McDonald’s](https://img.franchising.pl/pl/ea6/d27/mcdonalds-logo-1.gif)
![Meron](https://img.franchising.pl/eu/92c/04d/logo_meron.png)
![Ministerstwo Śledzia i Wódki](https://img.franchising.pl/pl/e85/09b/msw_logo_2023.jpg)
![Mniami Ice Cream](https://img.franchising.pl/pl/ea9/733/lody-pdf_obszar_roboczy_1.png)
![Mr. Kebab](https://img.franchising.pl/pl/d34/22e/mr.kebab_logobig.jpg)
![New York Hot Dog](https://img.franchising.pl/pl/c0f/7ba/new-york-hot-dog.png)
![New York Pizza Department](https://img.franchising.pl/pl/5f2/534/nypd.png)
![Pączki Mamy](https://img.franchising.pl/pl/d12/3a4/paczki_mamy_standard.png)
![Pączkownia Smak Sprzed Lat](https://img.franchising.pl/pl/516/739/logo_paczkownia_1_.png)
![Pijalnia Wódki i Piwa](https://img.franchising.pl/pl/401/19b/pwip-logo.gif)
![Pijalnie Czekolady E.Wedel](https://img.franchising.pl/pl/27d/d72/wedel-logo.png)
![Pizza Factory](https://img.franchising.pl/pl/4c2/811/logo_1.png)
![Pizza Hut](https://img.franchising.pl/pl/c47/836/pizza_hut_logo.jpg)
![Pizzeria Stopiątka](https://img.franchising.pl/pl/db3/a0b/stopiatka.png)
![Prosiak Polski Kebab & Fast Food](https://img.franchising.pl/pl/6fd/d52/prosiak-polski-kebab-logo.png)
![Ramen Shop by Sushi Kushi](https://img.franchising.pl/pl/090/bfa/avatar_ramen_shop-1.png)
![Salsiccia Pizzeria Napoletana](https://img.franchising.pl/pl/246/34a/biale.jpg)
![Sayuri Sushi](https://img.franchising.pl/pl/950/23e/logo-sushi.png)
![SiGelato](https://img.franchising.pl/pl/db2/e7b/sigelato_logo_rgb.png)
![So Coffee](https://img.franchising.pl/pl/4b5/e6a/so-coffee.png)
![Stava](https://img.franchising.pl/pl/a3f/555/stava-logo-nowe.jpg)
![Steiku Haoss](https://img.franchising.pl/lv/ea1/cc0/steiku_haoss_logo.jpg)
![Subtilité Wine & Bar](https://img.franchising.pl/pl/cc1/3f7/subtilite_winebar_logo1.png)
![Subway](https://img.franchising.pl/pl/1d0/719/subwaylogotype_yellowgreen_rgb_2_.png)
![Sulaiman Kebab](https://img.franchising.pl/pl/00b/fd8/sulaiman.png)
![Sushi Bistro](https://img.franchising.pl/pl/354/8ed/sb_logo_intagram-01.png)
![Sushi Burrito](https://img.franchising.pl/pl/8b8/96d/sushi_burrito_logo.jpg)
![Sushi Kushi](https://img.franchising.pl/pl/2b3/5f4/logo_z_takeaway_cmyk.png)
![Taco Bar](https://img.franchising.pl/pl/207/ac6/logo.jpg)
![Tawerna Pepe Verde](https://img.franchising.pl/pl/ea0/7c2/tawerna-logo.png)
![The White Bear Coffee](https://img.franchising.pl/pl/bb0/13d/prostokat_500x250-2.jpg)
![The William Wallace](https://img.franchising.pl/pl/9e5/5ea/logo_wiliam_wallace.png)
![Tibesti 2Go](https://img.franchising.pl/pl/39f/abd/logo_pom_1_2_.png)
![Totti Pizza Rzymska](https://img.franchising.pl/pl/39d/01a/totti.png)
![U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich](https://img.franchising.pl/pl/b46/0c4/u-lodziarzy.png)
![United Chicken](https://img.franchising.pl/pl/b8a/07a/logo_uc_margines.jpg)
![Western Chicken](https://img.franchising.pl/pl/a03/47f/western-chicken.png)
![Western Tortilla](https://img.franchising.pl/pl/8c7/594/western-tortilla.png)
![Yum Yum Kebab](https://img.franchising.pl/pl/a97/6c5/yumyum-logotyp.jpg)
![ZapieCKanki](https://img.franchising.pl/pl/2b8/8a1/logo.png)
![ŻarWok](https://img.franchising.pl/pl/a22/57a/zarwok.png)
![Zdrowa Krowa](https://img.franchising.pl/pl/34c/7c1/zdrowakrowa_logo_czarne-01.jpg)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/47d/7ee/wendys-menu.jpg)
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
Chinkalnia otworzyła w tym roku już trzy nowe restauracje. Z jaką inwestycją muszą się liczyć franczyzobiorcy marki?
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów. Franczyzodawca Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
Prosiak Polski Kebab&Fast Food szuka franczyzobiorców. Będą zarabiać na sprzedaży kebabów, ale według spolszczonej receptury.
Chcesz zarabiać na pieczeniu tortów? Dowiedz się, w jaki sposób zacząć, jak zdobywać klientów i skutecznie promować swoje wypieki. Obejrzyj film z Joanną Surowiec, właścicielką pracowni tortów Sweet SugArt, i przekuj swoją pasję w biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/c41/b87/biznesmen-reka-s.jpg)
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Marek Karwański, masterfranczyzobiorca szkoły muzycznej Yamaha, 30 lat temu jako pierwszy otworzył w Polsce placówkę pod tym szyldem.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali