Kulebiak z nieba
Od połowy lat dziewięćdziesiątych LOT Catering prowadzi działalność gastronomiczną również na rynku nielotniczym. W jej ramach spółka prowadzi stołówki firmowe, sklep internetowy, obsługuje bankiety oraz rozwija sieć lokali gastronomicznych o nazwie Podniebny Barek. Obecnie firma prowadzi ponad 40 różnych lokali gastronomicznych, z czego 11 to Podniebne Barki. Rynek gastronomii, na którym działa LOT Catering, rozwija się szybciej niż reszta gospodarki. Polacy wydają na żywność rocznie 110 mld rocznie, z czego 12-14% na posiłki w restauracjach (w Czechach – 30%). Daje to perspektywę szybkiego wzrostu w niedalekiej przyszłości.
Po dziewięciu latach budowania sieci własnych Podniebnych Barków, w kwietniu 2005 roku LOT Catering zaoferował przedsiębiorcom kupno licencji franczyzowej. W maju sieć znalazła już pierwszego franczyzobiorcę. Za kilka tygodnie będzie prowadził on Podniebny Barek, który znajduje się na ulicy Mokotowskiej w Warszawie. Do tej pory był to własny punkt sieci.
Opracowano nową wizualizację lokalu nawiązującą do lotniczego pochodzenia sieci oraz specjalne menu. Klienci mogą zjeść w Podniebnych Barkach zarówno posiłki na miejscu, jak i kupić jedzenie na wynos. W menu znajdują się zestawy śniadaniowe i obiadowe, a także sałatki, kanapki, wyroby garmażeryjne, cukiernicze oraz posiłki mrożone.
– Decyzja o rozwoju sieci Podniebny Barek na zasadzie franchisingu to sposób na jeszcze szybszy rozwój cateringu nielotniczego, który już teraz generuje znaczącą część przychodów firmy - tłumaczy Hanna Moździerz, Prezes Zarządu LOT Catering.
Pierwsze punkty franczyzowe będą powstawać w Krakowie, Warszawie i w aglomeracji Śląskiej, czyli wszędzie tam, gdzie Barki mogą być zaopatrywane przez kuchnie LOT Catering, wyjątkowo firma dopuszcza również lokalizacje w Poznaniu i Gdańsku. W tej chwili licencja franczyzowa kosztuje tylko złotówkę, a przewidywany koszt inwestycji może wahać się w granicach 100 – 200 tys. zł. w zależności od zakresu niezbędnych prac remontowych. Zdaniem Macieja Golnowskiego, menadżera rozwoju w LOT Catering, inwestycja w Podniebny Barek powinna zwrócić się po 2-3 latach. Okres zwrotu zależy od lokalizacji i skali inwestycji.
Inwestor kupi wzrost
W 2004 roku firma osiągnęła obrót w wysokości 101 milionów złotych.
- Efektywne działanie w segmencie lotniczym i naziemnym daje firmie poczucie stabilnego oparcia na dwóch rynkach – komentuje ten wynik prezes LOT Catering, Hanna Moździerz.
Właściciel LOT Catering, Polskie Linie Lotnicze LOT, chcą skupić swoje działania na przewozach lotniczych. Dlatego dla spółki związanej z obsługą lotnictwa, jaką jest LOT Catering, starają się znaleźć inwestora. Zarząd LOT Catering chciałby, aby był to inwestor skłonny do inwestycji, ale również znający się na branży gastronomicznej. Firmie zależy bowiem na rozwoju strategii równomiernego wzrostu na rynku lotniczym i nielotniczym.
Jakość w powietrzu i na ziemi
Dania przygotowane przez LOT Catering nie zawierają konserwantów, podstawową formą przygotowania posiłków jest technologia „cook and chill” polegająca na szokowym schładzaniu po obróbce cieplnej. Produkcja spełnia najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa potwierdzone przez certyfikat ISO 9001: 2000 i HACCP. W 2005 roku spółka już po raz drugi otrzymała Medal Europejski w kategorii „usługi” za catering nielotniczy.
Info: Podniebny BarekZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...