Nie do lokalu, ale do kogoś
Jaki jest pana przepis na sukces w gastronomii?
Każdy, kto zakłada restaurację musi zdawać sobie sprawę z tego, że klientów przyciąga po pierwsze smaczna kuchnia, po drugie przyjazna atmosfera. Jest takie stare powiedzenie, że dla gości należy gotować tak samo, jak dla siebie. Tym bardziej, że klienci coraz częściej doceniają jakość, płacą za przyjemność spożywania posiłku. Dodatkowym magnesem może być nazwisko. W Europie, a ostatnio również w Polsce chodzi się nie do lokalu, ale do kogoś. Może to być znany szef kuchni, aktor albo inna znana osobistość.
Które lokale nie będą w przyszłości świecić pustkami?
Małe rodzinne knajpki i restauracje serwujące kuchnię regionalną to przyszłość polskiej gastronomii. Konkurencja na rynku sprawi, że właściciele będą dbać o dobry smak i oryginalną kuchnię. Tym bardziej, że każdy region w Polsce ma swoje charakterystyczne dania, które warto promować.
Jak pan ocenia krajowy rynek gastronomiczny?
Średnio co dekadę mamy do czynienia z boomem na określony typ restauracji. W latach dziewięćdziesiątych modne było otwieranie budek chińskich, a ludzie znudzeni mielonym z buraczkami ustawiali się w kolejce po wątpliwej jakości wschodnie kąski. W tej chwili jak grzyby po deszczu otwierają się karczmy polskie albo punkty z pseudokebabem. Nastawieni na zysk właściciele zapominają często o tym, że najlepiej sprzedają się produkty, które mają swoją osobowość i będą kojarzyć się z firmą.
ZOBACZ W KATALOGU
























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
Subway chce przyspieszyć rozwój sieci w Polsce. Kto może zostać franczyzobiorcą tej międzynarodowej marki?
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce. Obecnie działa blisko 190 pizzerii, a już wkrótce dołączą kolejne lokalizacje.
Bike Cafe wchodzi w nowy segment gastronomii – rowerowe lodziarnie pod szyldem Bike Cafe Ice Cream już w przyszłym roku wyjadą na ulice.
Pączkownia Smak Sprzed Lat chce rozbudować sieć swoich punktów na całą Polskę. Dla franczyzobiorców ma też dodatkową opcję na sezon letni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów spa i masażu balijskiego w Europie – takie ambitne plany mają Piotr Buchalski i dr Martyna Buchalska, właściciele sieci Orient Massage & Thai Organic.
Stokrotka inwestuje nawet 1 mln zł w sklep franczyzobiorcy. Sieć stawia partnerom konkretne warunki, bez spełnienia których szanse na wsparcie finansowe maleje.
POPULARNE NA FORUM
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....