Kawiarnia w stylu eko

James Hancock, współwłaściciel Organic Coffee & more
Do jakiego rodzaju klientów kierują swoją ofertę kawiarnie Organic Coffee & more?
Kierujemy ją do dwóch grup klientów. Po pierwsze, jako kawiarnie, do kawoszy. Po drugie, jako lokale ekologiczne, do osób z większą świadomością w tej materii, zwracających uwagę na zdrowe żywienie. Nasze menu opieramy całkowicie na produktach, które mają certyfikaty żywności ekologicznej. Wszystkie lokale w kluczowe produkty (kawa, ciasto, pieczywo) zaopatrują się u wskazanych przez nas dostawców. Natomiast warzywa czy owoce franczyzobiorcy kupują już samodzielnie, ale także wymagamy, by posiadały one wspomniany certyfikat.
Czy z którejś z tych grup rekrutowani są franczyzobiorcy?
Po części tak właśnie jest. Nie wymagamy, aby nasi partnerzy byli fanatykami zdrowego żywienia. Rozumiemy przecież, że prowadzenie kawiarni to przede wszystkim biznes. Jednak chcemy by choć w stopniu podstawowym wykazywali zainteresowanie i zrozumienie dla ekologii i zasad zdrowego odżywiania.
Chyba łatwiej znaleźć takich klientów i partnerów w większych miastach?
Nasz koncept nie jest przeznaczony wyłącznie dla dużych miast, choć rzeczywiście głównie z takich właśnie ośrodków zgłaszają się do nas potencjalni franczyzobiorcy. W tej chwili prowadzimy dwa lokale własne i dwa franczyzowe w Warszawie. Jeden z franczyzowych właśnie został otwarty w Miasteczku Wilanów. We wrześniu ruszają dwa kolejne: jeden także w stolicy, a drugi w Krakowie. Zdajemy sobie sprawę, że poziom cenowy w naszych lokalach może być dla mniejszych miast niedostępny. Ale życie może nas zaskoczyć.
Jak długo lokal pracuje na uzyskanie rentowności?
Przy dobrej lokalizacji kawiarnia może stać się rentowna od razu. Bo lokalizacja to w naszym przypadku kluczowa rzecz. Trzeba wybrać albo ścisłe centrum miasta, albo okolice biurowców, instytucji, urzędów. Dobrym miejscem są też nowoczesne osiedla, w których mieszkają z reguły młodzi ludzie, mający nawyk częstego wychodzenia, przebywania poza domem. Jednak zdajemy sobie sprawę, że niektóre miejsca potrzebują więcej czasu na zdobycie klientów. Dlatego zalecamy naszym franczyzobiorcom, by mieli zabezpieczenie finansowe na pół roku prowadzenia działalności.
Jak oceniacie państwo konkurencję w tym segmencie gastronomicznym?
Wśród samych kawiarni konkurencja jest bardzo duża i na pewno jeszcze będzie rosła. Dlatego staramy się mieć ofertę, która będzie nas wyróżniała. Natomiast jeśli chodzi o rynek gastronomii ekologicznej, to w Polsce on praktycznie nie istnieje. Moda na zdrowe żywienie dopiero się zaczyna. Uważam, że eko-boom jest dopiero przed nami. A nasz format daje większe możliwości niż np. lokale wegańskie czy z posiłkami bezglutenowymi. Bo my, na bazie zdrowej żywności, możemy przygotować i takie, i takie menu, a do tego jeszcze posiłki tradycyjne, mięsne.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU





















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Północ Nieruchomości oferuje elastyczny model współpracy z inwestycją od 4 tys. zł. Partnerzy korzystają z gotowego systemu, szkoleń i zaplecza operacyjnego. W sieci działa już ponad 70 biur.
Franczyza Akademii Pamięci to model edukacyjny z kursami technik pamięciowych dla seniorów, dorosłych i młodzieży. Zajęcia odbywają się online lub w salach wynajmowanych na godziny. Inwestycja może zwrócić się już po semestrze.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali