Pizzeria po włosku
Pierwszy lokal z szyldem Tutti Santi został otwarty w Kaliszu, w 2013 roku.
– To był test rynkowy dla naszego konceptu, który oferuje pizzę robioną według oryginalnych włoskich receptur. Ich gwarantem jest nasz partner, Valerio Valle, mistrz Włoch w przygotowywaniu pizzy klasycznej – podkreśla Sergiusz Urbaniak, prezes spółki Sacro, franczyzodawcy marki Tutti Santi. Test się powiódł. Blisko rok później ruszył drugi lokal własny, tym razem we Wrocławiu. Jednak od początku firma zakładała dynamiczny rozwój konceptu we franczyzie. I w drugim roku działalności Tutti Santi otwarte zostały trzy restauracje franczyzowe: w Koninie, Ostrowie Wielkopolskim i Poznaniu. Kolejna własna ruszyła w Kielcach.
– Wybieramy miasta różnej wielkości – mówi Sergiusz Urbaniak. – Nie będziemy się koncentrować tylko na dużych ośrodkach. Uważamy, że miasta takie jak Konin czy Ostrów Wielkopolski, liczące 60-70 tys. mieszkańców, to także ciekawe rynki. Klienci są tam spragnieni dobrej oferty. Na mniejszym rynku po pierwsze łatwiej też się wybić. Po drugie, łatwiej znaleźć dobry lokal, a koszty czynszu i pracowników są niższe.
Z założenia sieć chce się rozwijać w miastach liczących powyżej 60 tys. mieszkańców. Strategiczny cel firmy zakłada, że w najbliższych latach w całym kraju powstanie 50 restauracji.
Restauracje Tutti Santi działają zarówno w centrach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych. Zalecana wielkość lokalu to od 130 do 300 m2. Ten przyuliczny powinien mieścić się na parterze, najlepiej, by miał duże witryny i miejsce na letni ogródek. W pobliżu musi też być parking. W restauracjach Tutti Santi pizzę wypieka się w piecu opalanym drewnem. A to rodzi kolejne wymagania. Nie w każdym pomieszczeniu jest możliwe jego zamontowanie.
– Jeżeli jednak niemożliwe jest zainstalowanie takiego pieca, ale lokalizacja jest bardzo atrakcyjna, to możemy zastąpić go wysokiej jakości włoskim piecem elektrycznym – dodaje franczyzodawca.
Jeżeli lokalizacja spełnia wymagania licencjodawcy, przygotowuje dla biorcy biznesplan, uwzględniający m.in. nakłady inwestycyjne, koszty prowadzenia lokalu w konkretnym miejscu, szacowany czas zwrotu z inwestycji. Na tej podstawie franczyzobiorca decyduje, czy chce otworzyć restaurację w danej lokalizacji.
Kwota inwestycji zależy oczywiście od wielkości i stanu wyjściowego pomieszczeń. Według zapewnień franczyzodawcy, wydatki zamykają się w widełkach od 150 do 500 tys. zł. To koszty przygotowania lokalu pod klucz. Zawierają opłatę wstępną, prace budowlane i wykończeniowe, projekty budowlane, całość wyposażenia, urządzenia, marketing, system informatyczny, zatowarowanie. Franczyzobiorca otrzymuje dwa projekty, przygotowane przez architekta: technologiczny (konsultowany z rzeczoznawca z Sanpeidu) oraz aranżacyjny.
Przygotowanie lokalu trwa około trzech miesięcy. Mniej więcej tyle samo czasu trzeba poświęcić na znalezienie i przeszkolenie personelu. Pracownicy kuchni jadą na miesięczne szkolenie do najbliższej działającej restauracji Tutti Santi. Poznają receptury, technologię produkcji ciasta i wypieku pizzy, uczą się zachowania standardów w kuchni, zasad utrzymywania czystości, przechowywania żywności itd. Szkolenia przechodzą też pracownicy obsługujący gości.
Franczyzobiorcy Tutti Santi korzystają z dostawców, z którymi współpracuje firma.
Franczyzodawca zapewnia, że dotychczas wszystkie restauracje uzyskały rentowność już w drugim miesiącu działalności.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...