Kawiarnia w dużym mieście
Kawiarnia to marzenie wielu z tych, którzy myślą o uruchomieniu własnego biznesu. Co zresztą widać na rynku, który pełen jest nie tylko sieciowych, ale i niezrzeszonych lokali. Dlatego podejmując decyzję o wejściu w tę branżę warto znaleźć dla siebie atrakcyjną niszę. Jedną z takich możliwości jest franczyza marki Organic Coffee & more.
– Nasza oferta jest skierowana do klientów, zwracających uwagę na jakość tego, co jedzą i piją – mówi James Hancock, franczyzodawca Organic Coffee & more.
Kawiarnie oferują – jak zapewniają właściciele – wyłącznie napoje oraz żywność ekologiczną certyfikowaną, czyli bez szkodliwych pestycydów i innych związków chemicznych. W menu są m.in.: kawy, herbaty, koktajle, kanapki, sałatki, ciasta, tarty.
– Przy czym menu jest w standardowych cenach, charakterystycznych dla sieciowych kawiarni, mimo że żywność ekologiczna jest droższa od konwencjonalnej – podkreśla James Hancock.
Rynek dla eko
Franczyzodawca nie ukrywa, że jego koncept przeznaczony jest dla dużych miast.
– Tam jest większa kultura korzystania z oferty, jaką proponujemy, większa świadomość żywieniowa i ekologiczna, dlatego nasza marka dedykowana jest do takich właśnie lokalizacji – wyjaśnia James Hancock.
Lokal na ekokawiarnię powinien mieć powierzchnię od 50 do 100 m2 (choć można też otworzyć format tylko z opcją take away i wówczas wystarczy nawet 10 m2 powierzchni). Szacunkowe koszty inwestycji mieszczą się w widełkach od 100 do 200 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 16 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu oraz dodatkowo 2 proc. na marketing. Franczyzodawca zapewnia m.in. pomoc w znalezieniu lokalizacji i ocenie jej potencjału, kompleksowy projekt technologiczny oraz aranżacyjny, listę elementów wyposażenia baru i zaplecza, zrobioną na potrzeby konkretnej kawiarni, dostęp do dostawców produktów, szkolenia, centralny marketing marki.
Grzegorz Sidorczuk prowadzi franczyzowy lokal Organic Coffee & more w Lublinie, w samym centrum miasta.
– Wcześniej pracowałem w korporacji farmaceutycznej, ale ten etap mojego życia dobiegł końca – opowiada Grzegorz Sidorczuk. – Już od jakiegoś czasu myślałem o własnej kawiarni. Od początku zakładałem, że jeśli ją otworzę, to we franczyzie, bo nie miałem żadnego doświadczenia w gastronomii.
Markę Organic Coffee & more poznał na lubelskim zlocie food trucków. Skontaktował się z franczyzodawcą i we wrześniu ubiegłego roku uruchomił lokal.
– Na rynku kawiarnianym konkurencja jest bardzo duża. Wystarczy powiedzieć, że w promieniu kilometra od naszego lokalu jest sześć innych kawiarni – przyznaje franczyzobiorca. – Ale marka Organic Coffee & more zdecydowanie się wyróżnia filozofią i ekologicznym charakterem menu. Koncept świetnie trafił w niszę, która z roku na rok coraz bardziej się rozrasta, bo trend na zdrowe żywienie jest w naszym społeczeństwie coraz silniejszy.
Obecnie pod szyldem Organic Coffee & more działa osiem kawiarni. W tym roku w planach są dwa kolejne otwarcia.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali