Autorskie lody z przyczepy

Przyczapy pod klucz / Przedstawiciele centrali dostarczają gotowe do pracy przyczepy, licencjobiorcy dostają też wzór dokumentacji potrzebnej m.in. do sanepidu.
Czwartek
03.10.2019
Autorskie Lody Piccolo chcą zbudować sieć franczyzowych punktów mobilnych. Licencjobiorcom zaoferują gotowe lokalizacje i przyczepy.
 

W tym sezonie pod szyldem Piccolo działało ok. 20 lodziarni. To zarówno lokale stacjonarne, jak i przyczepy gastronomiczne. W przyszłym roku marka chce jednak zdecydowanie postawić na rozwój drugiego z wymienionych formatów.
– Podpisaliśmy już przedwstępną umowę z dwoma sieciami marketów, dzięki której będziemy mieć dostęp do kilkuset lokalizacji w całej Polsce, na parkingach obok sklepów tych marek – informuje Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo.
W tych lokalizacjach koncept chce ustawiać franczyzowe przyczepy gastronomiczne. Przygotuje je „pod klucz” i dowiezie w wybrane przez licencjobiorce miejsce. W wersji standard z przyczepy można sprzedawać lody i lemoniady. W wersji rozszerzonej pojawia się dodatkowa opcja sprzedaży gofrów i kawy. Koszt standardowej przyczepy to 59 tys. zł, wersja rozszerzona kosztuje ok. 10 tys. zł więcej. 
– Umowy z marketami na najem powierzchni podpisywane są na okres od początku kwietnia do końca września – dodaje Michał Stykowski.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia wdrażające ich do pracy w punkcie. Przedstawiciele centrali podłączają przyczepy, licencjobiorcy dostają też wzór dokumentacji potrzebnej m.in. do sanepidu. Wszystkie punkty są centralnie zaopatrywane w lody, których rzemieślnicza produkcja odbywa się w Warszawie. Do wyboru jest 190 smaków. 
– Oczywiście każdy franczyzobiorca będzie mógł sam dobrać sobie zestaw smaków, w zależności od preferencji klientów – podkreśla Michał Stykowski. – Jednorazowo sprzęt w przyczepie pozwala na wyeksponowanie ośmiu smaków, natomiast przechowywać w przyczepie można ich aż 40.

Lodziarnie Lodów Piccolo można otwierać także w formacie stacjonarnym. W tej formie możliwa jest sprzedaż sezonowa z okienka albo prowadzenie lodziarni całorocznej, ze strefą stolikową dla klientów (wtedy w ofercie pojawiają się dodatkowo m.in. ciastka). W pierwszym przypadku potrzebny jest lokal wielkości min. 15 m2, w drugim przynajmniej 30 m2. Inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł. Kolejną możliwością współpracy z marką jest wynajem przyczep (lub specjalnie wyposażonych rowerów) wyłącznie na eventy. 
– Obsługa eventów może być bardzo intratnym zajęciem – zapewnia Michał Stykowski. – Zdarza się, że obroty przy tego rodzaju działalności bywają wyższe, niż przy prowadzeniu niektórych punktów stacjonarnych.
Nie ma opłaty licencyjnej za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorcy płacą tylko miesięczną opłatę marketingową w wysokości 250 zł.


Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo / Podpisaliśmy przedwstępną umowę z dwoma sieciami marketów, dzięki której będziemy mieć dostęp do kilkuset lokalizacji w całej Polsce.

POPULARNE NA FORUM

Autorskie lody z przyczepy

Ciekawa koncepcja z tą obsługą eventów, na pewno warto przemyśleć. W innych branżach idą z tym konkretne pieniądze, więc czemu nie w lodach?

10 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Bardzo dobrze. Moja rodzina uwielbia ich lody, więc im więcem miejsc tym lepiej.

10 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Spoko, że podpięcie się jest przynajmniej z częścią technicznego i biurokratycznego pakietu. Często takie rzeczy są właśnie najbardziej upierdliwe na start.

10 wypowiedzi
ostatnia 13.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Idealny biznes na globalnce ocieplenie. Dobrze też, że stawiają na mobilność - do takich miejsc zawsze widziałem kolejki.

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Ciekawe co to za sieci marketów. Mam nadzieję, że nie Tesco. W każdym razie powodzenia!

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Na własny punkt się raczej nie skuszę, bo mam co robić, ale w punktach stacjonarnych lody, kawę i gofry mają rewelacyjne - pewnie jeszcze nie raz się tam wybiorę.

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

A, to franczyza jednak... Mieszkam koło jednego z punktów i przez wakacje notorycznie dzieciaki wyciągały mnie tam na lody. Nie to, że się dziwię, sam się nie raz...

10 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2019
Autorskie lody z przyczepy

Ta współpraca z marketami wygląda rzeczywiście na potencjalnie bardzo korzystną. Z tego, co widziałem, takie food trucki w tych okolicach zazwyczaj cieszą się bardzo...

10 wypowiedzi
ostatnia 10.10.2019