Autorskie lody z przyczepy

Przyczapy pod klucz / Przedstawiciele centrali dostarczają gotowe do pracy przyczepy, licencjobiorcy dostają też wzór dokumentacji potrzebnej m.in. do sanepidu.
Czwartek
03.10.2019
Autorskie Lody Piccolo chcą zbudować sieć franczyzowych punktów mobilnych. Licencjobiorcom zaoferują gotowe lokalizacje i przyczepy.
 

W tym sezonie pod szyldem Piccolo działało ok. 20 lodziarni. To zarówno lokale stacjonarne, jak i przyczepy gastronomiczne. W przyszłym roku marka chce jednak zdecydowanie postawić na rozwój drugiego z wymienionych formatów.
– Podpisaliśmy już przedwstępną umowę z dwoma sieciami marketów, dzięki której będziemy mieć dostęp do kilkuset lokalizacji w całej Polsce, na parkingach obok sklepów tych marek – informuje Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo.
W tych lokalizacjach koncept chce ustawiać franczyzowe przyczepy gastronomiczne. Przygotuje je „pod klucz” i dowiezie w wybrane przez licencjobiorce miejsce. W wersji standard z przyczepy można sprzedawać lody i lemoniady. W wersji rozszerzonej pojawia się dodatkowa opcja sprzedaży gofrów i kawy. Koszt standardowej przyczepy to 59 tys. zł, wersja rozszerzona kosztuje ok. 10 tys. zł więcej. 
– Umowy z marketami na najem powierzchni podpisywane są na okres od początku kwietnia do końca września – dodaje Michał Stykowski.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia wdrażające ich do pracy w punkcie. Przedstawiciele centrali podłączają przyczepy, licencjobiorcy dostają też wzór dokumentacji potrzebnej m.in. do sanepidu. Wszystkie punkty są centralnie zaopatrywane w lody, których rzemieślnicza produkcja odbywa się w Warszawie. Do wyboru jest 190 smaków. 
– Oczywiście każdy franczyzobiorca będzie mógł sam dobrać sobie zestaw smaków, w zależności od preferencji klientów – podkreśla Michał Stykowski. – Jednorazowo sprzęt w przyczepie pozwala na wyeksponowanie ośmiu smaków, natomiast przechowywać w przyczepie można ich aż 40.

Lodziarnie Lodów Piccolo można otwierać także w formacie stacjonarnym. W tej formie możliwa jest sprzedaż sezonowa z okienka albo prowadzenie lodziarni całorocznej, ze strefą stolikową dla klientów (wtedy w ofercie pojawiają się dodatkowo m.in. ciastka). W pierwszym przypadku potrzebny jest lokal wielkości min. 15 m2, w drugim przynajmniej 30 m2. Inwestycja zaczyna się od 49 tys. zł. Kolejną możliwością współpracy z marką jest wynajem przyczep (lub specjalnie wyposażonych rowerów) wyłącznie na eventy. 
– Obsługa eventów może być bardzo intratnym zajęciem – zapewnia Michał Stykowski. – Zdarza się, że obroty przy tego rodzaju działalności bywają wyższe, niż przy prowadzeniu niektórych punktów stacjonarnych.
Nie ma opłaty licencyjnej za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorcy płacą tylko miesięczną opłatę marketingową w wysokości 250 zł.


Michał Stykowski, specjalista ds. współpracy marki Autorskie Lody Piccolo / Podpisaliśmy przedwstępną umowę z dwoma sieciami marketów, dzięki której będziemy mieć dostęp do kilkuset lokalizacji w całej Polsce.

POPULARNE NA FORUM

Przyczepa gastronomiczna ze świeżym pieczywem

Witam wszystkich, Myślę nad otwarcie swojego małego biznesu a mianowicie nad przyczepą gastronomiczną w której sprzedawałbym świeże pieczywo, którą postawiłbym w...

1 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2020
Subway podsumowuje rok

Jestem z Siedlec i to trudny rynek jakby nie bylo. Kiedys tutaj bylo zycie, ale teraz jest jakby nieco inaczej. Wszystkiego niby jest duzo, a moze nawet i za duzo, ale jakoś...

4 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2020
Chcę założyć restaurację na zasadach fanchisingu - Sphinx

Rozglądam się za biznesem modowym lub gastronomicznym. pytałem jakiś czas temu na modowym forum franczyzy w co warto inwestowac i jakie sa opinie. Zagladam teraz tutaj i...

19 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Napiszę krótko jako były franczyzobiorca... Zamknąłem lokal z olbrzymią stratą... Szkoda nerwów a sama franczyza to amatorszczyzna jakich mało.

4 wypowiedzi
ostatnia 08.07.2020
Subway podsumowuje rok

Niestety, ale podpisuje się obiema rękoma pod tym, co Pani napisała. Włożyłem sporo pieniędzy w założenie Subway’a w Siedlcach, gdzie wg zapewnień DEvelopment Agent...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.07.2020
Spaghetti po nowemu

dokładnie, co za bzdury ludzie pisze, pewnie nie dbali o biznes, przez co nie zarabiali i sie czepiaja. bo siebie to nigdy. jest to jedna z niewielu sieci, ktore kar nie daja,...

4 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Nie wyszło w życiu i biznesie to takim hejterom jak Łucja116. Sfrustrowana sytuacją w ktorej musi pisac hejterskie teksty zeby jej szef był zadowolony. Prosta zasada na...

4 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Spaghetti po nowemu

Znowu konkurencja albo nieudacznik co powinien zostac na etacie. Nie rozumiem po co ludzie zakladaja tutaj konta zeby zrobic 1 wpis "nie polecam" albo "odradzam" i pozniej juz...

4 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020