Mateusz Woźniak, Mateusz Łuczyński i Kamil Kowalski, właściciele sieci Falla i FallaWrap / "Obserwujemy trend na prowadzenie zdrowego życia i rosnącą świadomość społeczną, dotyczącą także ochrony środowiska".
Czwartek
24.12.2020
Franczyzodawcy marki Falla nie tylko otwierają kolejne wegańskie restauracje. Uruchomili również nowy koncept.
 

W ostatnim ciężkim dla wszystkich czasie obserwujemy trend na prowadzenie zdrowego życia i rosnącą świadomość społeczną, dotyczącą także ochrony środowiska – mówią Mateusz Woźniak, Mateusz Łuczyński i Kamil Kowalski, właściciele sieci Falla i FallaWrap. – Dodatkowy impuls to także rosnące koszty, a zarazem niska jakość mięsa. Można spodziewać się, że wegańskie jedzenie będzie nadal „mega trendem” także w 2021 roku, a co za tym idzie także przyszłość fast foodów jest wegańska.

Koncept restauracji Falla powstał w 2016 roku. Dziś ma 11 lokali w największych polskich miastach. W tym roku udało się otworzyć restauracje w Łodzi oraz w Katowicach. I także w tym roku franczyzodawcy wystartowali z nową marką – FallaWrap. 

– Uruchomiliśmy ją podczas pierwszej fali pandemii, wiosną, wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu naszych gości na zdrowe i smaczne jedzenie wegańskie na wynos, w formie wrapów – wyjaśnia Mateusz Woźniak.

W 2021 roku franczyzodawcy chcą uruchomić minimum trzy restauracje Falla oraz pięć lokali FallaWrap. Chcemy podkreślić, że nie zamykamy się tylko na rynek polski - dodają.

Koncept do wyboru

Jeśli chodzi o restauracje Falla, koncept chce się rozwijać w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców – w Polsce jest więc miejsce na jeszcze ok. 15 lokali. Najlepsze lokalizacje to centra miast lub okolice modnych towarzysko miejsc i dużych ciągów pieszych.

FallaWrap sprawdzi się natomiast w miastach powyżej 60 tys. mieszkańców. Franczyzodawcy docelowo planują 30-40 placówek. 

– Będziemy także szukać lokalizacji sezonowych nad morzem i w górach i w tym modelu planujemy uruchomić 10-15 miejsc – dodaje Mateusz Łuczyński. – FallaWrap można prowadzić w różnych formatach: jako lokal w centrum miasta, ale także na osiedlu czy w food courcie galerii handlowej lub punkt mobilny typu mini food truck czy pawilon gastronomiczny.

Otwarcie obu konceptów przebiega w pięciu krokach: przedstawienie kandydatowi na franczyzobiorcę oferty współpracy, akceptacja lokalizacji, zawarcie umowy franczyzowej, budowa i odbiór restauracji, otwarcie.

– Na podstawie naszego doświadczenia, możemy stwierdzić, że powyższy proces zwykle zamyka się w 3-4 miesiące – mówi Kamil Kowalski.

Wsparcie z centrali

Franczyzodawca przygotowuje projekt technologiczny i architektoniczny dla każdego lokalu. Pomaga też w uzyskaniu wszelkich odbiorów, np. sanepidowskich, przygotowaniu dokumentacji HACCP. W przypadku restauracji kwota inwestycji mieści się w przedziale od 250 tys. zł do 400 tys. zł. Jednorazowa opłata licencyjna za wejście do sieci wynosi 15 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu.

Natomiast inwestycja w FallaWrap to – w zależności od formatu – od 85 do 150 tys. zł. Jednorazowa opłata za wejście do sieci to także 15 tys. zł, opłata miesięczna 6 proc. od obrotu.

Oprócz wsparcia w przygotowaniach lokalu, franczyzodawca zapewnia know-how prowadzenia biznesu, począwszy od założenia działalności poprzez zdobycie finansowania, pozyskanie lokalizacji, szkolenia. Dostarcza podręcznik franczyzowy wraz z opisem standardów oraz procedur, gwarantuje serwis polegający na kompleksowym zaopatrzeniem towarowym z dostawą oraz rozwiązaniami księgowymi. Franczyzobiorcy mogą też liczyć na pomoc w zakresie marketingu, prowadzenia social mediów.

 

WIZYTÓWKA MARKI FALLA

Sieć restauracji wegańskich.

  • 12 restauracji
  • kwota inwestycji w restaurację: 250-400 tys.
  • kwota inwestycji w FallaWrap: 85-150 tys. zł

Biznes w dużym mieście / Koncept restauracji Falla chce się rozwijać w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.

POPULARNE NA FORUM

North Fish podwojony

Proszę o pilny kontakt w sprawie franczyzy pod nr telefonu 731610809

1 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2020
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?

Troska o Mc Donalda, który przekonał do siebie prawie całą Azję gdzie słowo ,,hamburger" z powodów oczywistych jest niemal zakazane- wydaje się po prostu zwykłym...

13 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2020
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?

Panie Rafale! Znakomita robota. W końcu ktoś wypunktował to co wiemy od kilkunastu lat, a określenie wolna amerykana pasuje tu idealnie. Niestety z amerykańskich...

13 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2020
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?

Pandemia pokazałą ,że król jest nagi-edukacja potencjalnych franczyzobiorców wzrasta, i koncepty np takie jak szeroko tu reklamowany Intermarche będą miały kłopot z...

13 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2020
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?

Dziękuję za obszernie przedstawione stanowisko. Będziemy musieli zostać przy swoich zdaniach - ja nadal uważam, że zaproponowany w Raporcie projekt kodyfikacji norm na...

13 wypowiedzi
ostatnia 10.11.2020
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?

Szanowny Panie Prezesie! Cieszę się z Pana zaproszenia do dyskusji. Myślę, że możemy ją bezpośrednio prowadzić publicznie na forum. Oczywiście spotkamy się także...

13 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2020
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?

Szanowni Państwo, Nie jest tak, że byli franczyzobiorcy muszą żyć z piętnem długu do końca życia! W marcu tego roku weszły w życie przepisy o upadłości...

13 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2020
Czy minister Ziobro wyrzuci McDonald's z Polski?

Faktycznie przytoczenie rozwiązań z USA w kontrze do straszenia przeregulowaniem rynku franczyzy trudno uznać za efekt talentu polemicznego, no ale Pan Arkadiusz odwołuje...

13 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2020