Tawerna wchodzi we franczyzę
Tawerna Pepe Verde jest znana łodzianom od 2006 roku. Otworzyła się wtedy razem z łódzką Manufakturą.
– Zaczynaliśmy od powierzchni 150 mkw. – wspomina Grzegorz Sondej, właściciel Tawerny Pepe Verde. – Dziś jesteśmy po kilku rozbudowach, w czasie których przejmowaliśmy kolejne lokale, dobudowywaliśmy piętra. Restauracja ma teraz 850 mkw. powierzchni, plus duży ogródek zewnętrzny.
Tawerna specjalizuje się w kuchni śródziemnomorskiej – jak zaznacza jej właściciel, nie tylko włoskiej.
– Mamy oczywiście duży wybór pizzy, pieczonej w piecu opalanym drewnem, pasty, nasza szefowa kuchni wiele lat pracowała we Włoszech. Ale w karcie są też odniesienia do kuchni hiszpańskiej, izraelskiej, mamy ryby i owoce morza – wylicza Grzegorz Sondej. – Trzeba przyznać, że nie jesteśmy ściśle stargetowani, jeśli chodzi o grupę docelową, ale w każdy weekend w restauracji ustawiają się kolejki.
Jego zdaniem właśnie dlatego ten typ restauracji jest w stanie obronić się na każdym rynku – i w dużych, i w małych miastach.
– Klienci od dawna pytają nas, czemu nie otwieramy Tawerny w innym mieście. Teraz postanowiliśmy to zrobić, udostępniając nasz pomysł franczyzobiorcom – dodaje Grzegorz Sondej.
Doświadczenie i wsparcie
Franczyzodawca Tawerny Pepe Verde ma spore doświadczenie w gastronomii. Oprócz Tawerny prowadzi też m.in. kilka lokali z kuchnią tajską, restaurację z kuchnią kresową.
– Moje doświadczenie w branży będzie wsparciem dla franczyzobiorców – zapewnia Grzegorz Sondej. –Chociażby już na etapie poszukiwania lokalizacji. Wiem, że nie każde miejsce jest odpowiednie dla gastronomii i tą wiedzą będę dzielić się z franczyzobiorcami.
Franczyzodawca rekomenduje, aby najpierw zacząć od mniejszego lokalu, który później – w miarę rozwoju biznesu – można powiększyć. Dla mniejszych rynków na początek może to być 120 mkw., dla większych 200-250 mkw. Właściciel Tawerny szacuje, że przy 200-metrowym lokalu na inwestycję potrzeba min. 500 tys. zł.
– I to przy skrupulatnym pilnowaniu kosztów i szukaniu sposobów na ich optymalizowanie – podkreśla Grzegorz Sondej.
Nie można iść na skróty
Każda Tawerna – tak jak jej łódzki pierwowzór – ma być restauracją dla każdego rodzaju klienta.
– To ma być miejsce i dla rodzin wracających z zakupów, i na spotkania towarzyskie, biznesowe czy rodzinne – wyjaśnia Grzegorz Sondej.
Czy dzisiaj w ogóle opłaca się otworzyć restaurację?
– Ja właśnie otwieram dziesiątą, a to nie koniec moich inwestycji w tej branży – odpowiada Grzegorz Sondej. – Oczywiście, prowadząc restaurację w dzisiejszych czasach trzeba bardzo pilnować kosztów. Ale nie na wszystkim warto oszczędzać. Chodzenie na skróty, czyli oszczędzanie na produktach czy wielkości porcji nigdy się nie opłaca. Jakość zawsze się obroni.
WIZYTÓWKA TAWERNY PEPE VERDE
Restauracja z kuchnią śródziemnomorską.
- 1 lokal własny
- inwestycja w 200-metrowy lokal – min. 500 tys. zł
![](https://img.franchising.pl/pl/94b/87c/tawerna-pepe-verde-grzegorz_sondej.jpg)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/47d/7ee/wendys-menu.jpg)
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
Chinkalnia otworzyła w tym roku już trzy nowe restauracje. Z jaką inwestycją muszą się liczyć franczyzobiorcy marki?
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów. Franczyzodawca Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
Prosiak Polski Kebab&Fast Food szuka franczyzobiorców. Będą zarabiać na sprzedaży kebabów, ale według spolszczonej receptury.
Chcesz zarabiać na pieczeniu tortów? Dowiedz się, w jaki sposób zacząć, jak zdobywać klientów i skutecznie promować swoje wypieki. Obejrzyj film z Joanną Surowiec, właścicielką pracowni tortów Sweet SugArt, i przekuj swoją pasję w biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/c41/b87/biznesmen-reka-s.jpg)
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Marek Karwański, masterfranczyzobiorca szkoły muzycznej Yamaha, 30 lat temu jako pierwszy otworzył w Polsce placówkę pod tym szyldem.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali