8 największych błędów restauratorów

Środa
23.04.2014
Rozpoznanie, program naprawczy, zmiana mentalności właścicieli restauracji i personelu - to plan ratunkowy dla wielu restauracji.
 

Polacy pokochali "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler. Na stronie programu można wyczytać: "Właścicielom restauracji potrzebna jest natychmiastowa pomoc. Wtedy pojawia się Ona, symbol sukcesu w tej branży – Magda Gessler. Czy zdoła zaledwie przez cztery dni wyciągnąć upadający lokal z tarapatów?"
Cztery dni to stosunkowo niedługi czas aby odmienić restaurację, która często boryka się z szeregiem trudności. Rozpoznanie sytuacji, wdrożenie programu naprawczego, zmiana mentalności właścicieli restauracji i personelu, zadowolenie klientów odmienionej restauracji. A może wcale nie trzeba Magdy Gessler, aby zrozumieć restauracyjne podstawy? Przedstawiamy podstawowe błędy restauratorów.
 

  • Niewystarczająca liczba badań rynkowych przeprowadzanych przed otwarciem. Restauratorzy zbyt słabo znają swoją konkurencję i nie określają swojej unikalnej oferty, odróżniającej ich od reszty. Często na rynku pojawia się po prostu kolejna restauracja na nasyconym rynku.
  • Bariery psychologiczne. Pewne lokalizacje w świadomości społecznej są "przeklęte". Otwieranie restauracji w miejscu, w którym serwowano wcześniej niedobre jedzenie, rodzi ryzyko oporów klientów do nowego miejsca. Właściciele mogą mieć do odrobienia dużą pracę domową, aby odczarować restaurację.
  • Brak stałego menu. Kucharze przychodzą i odchodzą. W idealnej sytuacji, warto mieć jednego, który zadba o stałość menu. Jednak w życiu zdarza się tak, że zmiany na tym stanowisku mogą pociągać za sobą zmianę w podniebieniach klientów. Utrzymanie stałej jakości posiłku i pewnej przewidywalności menu pozwala budować rzeszę stałych klientów.
  • Przerośnięte ego właściciela. Wiele razy słyszałam słowa padające z ust różnych ludzi: "Moim marzeniem jest posiadanie własnej restauracji". Wiele z tych osób uważa, że jest to proste zajęcie, a ich talent kulinarny skrywany w zaciszu domowej kuchni wystarczy. Program Magdy Gessler świetnie unaocznia tą kwestię.
  • Brak promocji. Otwarcie restauracji i zrobienie przysłowiowego: "Taaaadddaaammm" nie wystarczy. Klienci powinni się dowiedzieć o nowym punkcie. Sposób dotarcia do nich jest zależny od liczby miejsc, lokalnej konkurencji, liczby stałych klientów, etc. 
  • Brak wartości dostarczanej przez restaurację. Jest to bardzo subiektywna kwestia. Każdy klient patrzy na restaurację przez pryzmat własnych doświadczeń, jednak jedno jest pewne - jeśli rachunek przewyższa wartość dostarczaną przez restaurację - nie jest dobrze.
  • Brak czystości. Jedna z podstaw! Jeśli zaniedba się tą ważną kwestię można być niemal w 100% pewnym, że wydało się ostatni rachunek klientowi, który do nas nie wróci. 
  • Niewłaściwe wykorzystanie potencjału restauracji. Serwowanie posiłków to nie wszystko! Catering, imprezy okolicznościowe, imprezy tematyczne, warsztaty kulinarne, promocje, transmisje sportowe, degustacje... Lista aktywności jest długa. Wystarczy się skupić i wybrać pola działalności, na których da się zebrać kolejnych klientów.

Dominika Maciejak, trener biznesu, autorka bloga Skillpoint.com.pl


Daniel Wilk
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

7 Street - Bar & Grill
Am Am Kebab
Amori Pomodori
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Bao Dao
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
Boston Wings
BuBu Bubble Tea
Burgerownie, Pizzerie, Trattorie, Kawiarnie
Cafe Słodziak
Carte d’Or Cafe
Chilli Mili Crispy Chicken & Chill
Chinkalnia Restauracja Gruzińska
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Comparello Bello
Crazy Bubble
Crazy Dog
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
Dobra Pączkarnia
Dolci Sapori - Mniami
Domino’s Pizza
Donuterie
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Pizza American Style
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Frentzza – Pizza & Friends
Gruby Benek
Hej Pizza
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kebab Yum Yum
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Krowarzywa
Kurcze Pieczone
Little Caesars Pizza
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Los Chupitos
Lviv Croissant
Lviv Handmade Chocolate
Maxipizza
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Meron
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Pączki Mamy
Pączkownia
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
PINTA
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria La Patata
Pizzeria Stopiątka
Ramen Shop by Sushi Kushi
Sayuri Sushi
SETA DISCO 24/7
SiGelato
So Coffee
Speedy Romano
Stava - niezawodne dowozy
Steiku Haoss
Sushi Bistro
Sushi Kushi
The White Bear Coffee
The William Wallace whisky bar & restaurant
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Zamrożeni
ŻarWOK
Zdrowa Krowa

POPULARNE NA FORUM

Dolci Sapori - Mniami

Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
Dolci Sapori - Mniami

OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....

2 wypowiedzi
ostatnia 27.11.2022
McDonalds opinie o franczyzie

Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...

2 wypowiedzi
ostatnia 04.06.2022
MEET & Fit slow Food

No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...

6 wypowiedzi
ostatnia 02.04.2022
MEET & Fit slow Food

Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...

6 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2022
MEET & Fit slow Food

Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...

6 wypowiedzi
ostatnia 28.03.2022
Bobby Burger

Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...

16 wypowiedzi
ostatnia 21.03.2022