Kto da pieniądze na restauracje?

Przychody rosną / W 2018 roku burgerownie Bobby Burger odwiedziło ponad milion klientów. Łączne przychody z wszystkich lokali przekroczyły 37 mln zł.
Piątek
21.06.2019
Bobby Burger otworzył swój 40. lokal. Aktualnie zbiera w internecie pieniądze na dalszy rozwój sieci.
 

40. burgerownia sieci została otwarta w warszawskiej Galerii Młociny. Zajmuje 82 m2 powierzchni. To pierwszy lokal marki na warszawskich Bielanach.
Zależy nam, aby lokale pod szyldem Bobby Burger znajdowały się w miejscach tętniących życiem, które sprzyjają wspólnemu spędzaniu czasu. Historia marki zaczęła się w Warszawie, jednak do tej pory nie mieliśmy lokalu w stołecznej „zielonej dzielnicy”. Co więcej, Galeria Młociny oferuje ciekawy koncept łączący dobre jedzenie i rozrywkę, dlatego zdecydowaliśmy się być jego częścią – mówi Maciej Sobolewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Bobby Burger.

To 16. lokal własny marki, reszta jest prowadzona przez franczyzobiorców. Koncept umożliwia otwieranie burgerowni stacjonarnych oraz lokali w systemie kontenerowym, budowanych z gotowych modułów (Bobby Smart Cube). W pierwszym przypadku, jeśli dysponujemy pomieszczeniami już przystosowanymi do potrzeb gastronomii, inwestycja wyniesie min. 50 tys. zł. Natomiast na adaptacje lokalu w stanie deweloperskim trzeba wydać ok. 200 tys. zł netto. Opłata licencyjna wynosi 19,9 tys. zł netto i zawiera m.in. projekt architektoniczny, szkolenia, system sprzedażowy. W przypadku systemu kontenerowego inwestycja jest szacowana na 50 tys. zł, a opłata licencyjna to 9,9 tys. zł. W obu formatach miesięczna opłata franczyzowa wynosi 8 proc. od obrotu.

Pod koniec 2018 roku właściciele Bobby Burgera stworzyli spółkę akcyjną Real Food, do której dołączył Michał Kiciński współtwórca CD Projekt, firmy z branży gier wideo odpowiedzialnej za międzynarodowy sukces gry „Wiedźmin”. Do grupy oprócz kapitału wniósł także swoją wegańską restaurację Wegeguru, od 2017 roku działającą w Warszawie. Obecnie w internecie trwa zbiórka crowdfundingowa, dzięki której Real Food chce pozyskać 4 mln zł na rozwój grupy oraz otwieranie kolejnych burgerowni i restauracji wegańskich (jednocześnie nadal Bobby Burger będzie też rozbudowywał sieć poprzez franczyzę). – Do akcji chcemy włączyć nie tylko doświadczonych inwestorów, ale także fanów dobrego, wartościowego jedzenia. Właśnie dlatego wprowadziliśmy nowy pakiet akcji, dzięki któremu każdy może zostać współwłaścicielem Bobby Burger i Wegeguru już za 50,16 zł – dodaje Maciej Sobolewski.

W 2018 roku burgerownie Bobby Burger odwiedziło ponad milion klientów. Łączne przychody z wszystkich lokali przekroczyły 37 mln zł. To o 23 proc. więcej w porównaniu z 2017 rokiem.


Okrągła czterdziestka / 40. burgerownia sieci Bobby Burger została otwarta w warszawskiej Galerii Młociny. Zajmuje 82 m kw. powierzchni.