Z roślinnym menu
Mihiderka to rodzinna polska marka gastronomiczna, która serwuje wyłącznie kuchnię roślinną. Pierwszy lokal otworzyła w 2015, a dziś ma siedem restauracji własnych i trzy franczyzowe. Trzy lokale otwarto w tym roku: w Katowicach, Krakowie i Tychach.
– Uważamy, że docelowo Mihiderka znalazłaby swoje miejsce w miejscowościach powyżej 50 tys. mieszkańców. Gdyby udało się zrealizować taki rozwój, to wówczas mielibyśmy w Polsce minimum 90 lokali. Jednak to trudne do zaplanowania i zrealizowania z dzisiejszej perspektywy – nie ukrywa Marcin Krysiński, współzałożyciel Mihiderki.
Centrala realizuje cały proces przygotowania lokalu, od znalezienia lokalizacji aż do otwarcia. Restauracje mieszczą się zarówno w galeriach handlowych, jak i przy ulicach. Optymalna powierzchnia w pierwszym przypadku to 60 m2 (plus 10-15 m2 magazynu), a w drugim 80-100 m2. Aranżacją i wyposażeniem zajmuje się franczyzodawca.
Standard z klimatem
– Staramy się trzymać ustalonego standardu, tak aby lokale miały wspólne elementy i klimat. Jednak restauracje nie są i nie muszą być identyczne – mówi Marcin Krysiński. – Franczyzobiorca może na każdym etapie realizacji zgłaszać swoje uwagi i pomagać w przygotowaniu lokalu do otwarcia. Jednak nie chcemy, aby działał na własną rękę.
Franczyzodawca szacuje, że koszt inwestycji to kwota rzędu 160 tys. zł netto. W trakcie, gdy trwają prace w lokalu, licencjobiorca przechodzi szkolenia, w już działających restauracjach marki. Właściciele konceptu nie wymagają od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w gastronomii, ale mile widziane jest doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Partner powinien też osobiście angażować się w działalność restauracji.
– Nasz model współpracy jest tak pomyślany, aby franczyzobiorca mógł się skupić na fizycznym prowadzeniu swojego lokalu, czyli obsłudze klienta i pilnowaniu procesów oraz szkoleniu swojego zespołu – podkreśla Marcin Krysiński. – My zajmujemy się resztą. Opracowujemy menu, zapewniamy logistykę, szkolenia, rozwój bazy wiedzy itd.
Mihiderka nie pobiera od franczyzobiorców opłaty za przystąpienie do systemu, a ni opłat miesięcznych.
– Zamiast nich, proponujemy podział zysku generowanego przez lokal – mówi Marcin Krysiński. – Szczegółowy model współpracy wypracowujemy wraz z kandydatami na franczyzobiorców.
Jak szybko lokal z kuchnią roślinną staje się rentowny?
– Potencjalni kandydaci na franczyzobiorców najczęściej zaczynają rozmowy właśnie od tego pytania. Oczywiście, rozumiemy że to dość kluczowa kwestia, jednak nie chcemy nikogo wprowadzać w błąd zbyt optymistycznymi założeniami czy obietnicami. Analiza dotychczasowych trendów pokazuje, że osiągnięcie progu rentowności może zająć 1 miesiąc, ale też i rok. Takie mamy do tej pory doświadczenia – nie ukrywa Marcin Krysiński.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...