Makarun w wersji mobilnej
Jak w tym trudnym roku przebiega rozwój sieci Makarun Spaghetti and Salad?
Okres pandemii zatrzymał otwarcia naszych lokali własnych w biurowcach. Teraz z niecierpliwością czekamy na ponowne zapełnienie biurowców w co najmniej 70 proc., aby powrócić do tych planów. W przypadku lokali przyulicznych, część wynajmujących okazała duże zrozumienie i patrzyła na współpracę długoterminowo. Niestety w przypadku dwóch lokali nie udało się dojść do porozumienia i zostały one zamknięte. Zamknęliśmy także jeden lokal w galerii handlowej. Ale są też dobre wiadomości. W okresie pandemii podpisaliśmy umowy franczyzowe z naszymi partnerami, którzy już posiadają Makaruny lub współpracują z nami i dobrze znają naszą franczyzę. Uruchomiliśmy w tym czasie dwie palcówki, w Warsaw Hub oraz Arkadach Wrocławskich. Obecnie pod szyldem Makaruna działa 29 lokali, w tym cztery własne. Do końca roku otworzymy jeszcze trzy lokale franczyzowe i 2-3 własne.
A jak wygląda ekspansja zagraniczna?
Po otwarciach showroomów w Dubaju i Kalifornii, tworzymy sieć Makarunów w Algierii, z partnerem, który ma bardzo bogate doświadczenie i sukcesy w gastronomii na tamtejszym rynku. Ponadto prowadzimy negocjacje w celu utworzenia bliźniaczej sieci w krajach europejskich, ale na razie nie chcemy zdradzać szczegółów.
Otwieracie lokale w różnych formatach. Który jest najpopularniejszy?
Dla franczyzobiorców mamy przewidziane wszystkie formaty, czyli lokale uliczne, w galeriach handlowych, wyspy oraz food trucki. Obecnie uruchomimy kilka lokali w galeriach handlowych. Oczywiście, teraz obroty są w takich lokalizacjach o około 30-40 proc. słabsze, ale za 4 czy 6 miesięcy powinny wrócić do normy. Zarządcy centrów handlowych w większości mają świadomość niższej odwiedzalności i oferują znaczne ulgi czynszowe, co pomaga utrzymać płynność.
Natomiast uważamy, że w obecnych czasach zdecydowanie najbezpieczniejszą formą działalności są food trucki. Praktycznie nie występuje w tym przypadku ryzyko słabych lokalizacji, bo wspólnie z franczyzobiorcą wybieramy te, które generują najlepsze obroty. Naszym partnerom oferujemy obecnie możliwość wynajmu gotowych food trucków. Na początek franczyzobiorca musi zainwestować kwotę 27 tys. zł, która jest przeznaczana na szkolenia, ubezpieczenie pojazdu i sprzętu, system POS, opłatę wstępną i pierwsze zatowarowanie. Miesięczna opłata za najem to 1,5 tys. zł netto. Gwarantujemy food cost na poziomie 50 proc. Mamy również gotowe propozycje lokalizacji. Jesteśmy po bardzo owocnych rozmowach z ponad 200 retail parkami w mniejszych miejscowościach, a także mamy możliwości postawienia food trucków pod marketami Kaufland, Carrefourczy Leroy Merlin.
W jakich miejscowościach chcecie rozstawić foodtruckową flotę?
Myślimy o miejscowościach liczących ponad 30 tys. mieszkańców. Przy czym w naszym macierzystym Krakowie większością food trucków będziemy operować sami. Natomiast poza Krakowem jesteśmy otwarci na franczyzobiorców.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA MARKI Makarun Spaghetti and Salad
- 29 lokali franczyzowych
- 4 lokale własne

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
W tym roku do sieci Beza Krówka dołączyło kilkanaście nowych punktów franczyzowych. W sumie jest ich już ponad setka.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali