Mała gastronomia z bubble tea
Marka Crazy Bubble od 2012 roku buduje sieć punktów, serwujących pochodzącą z Tajwanu zimną herbatę z kulkami tapioki. Ten rok – jak dla całej gastronomii – był dla konceptu bardzo trudny, ale franczyzobiorcy obronili swoje biznesy przed upadkiem.
– W związku z tym, że nasze lokale w dużej mierze zlokalizowane są w centrach handlowych, działamy jedynie podczas ich pełnego funkcjonowania. Reszta radziła i radzi sobie poprzez sprzedaż napojów na wynos lub dowóz – mówi Paweł Kłosowski, prezes zarządu Crazy Bubble. – Pomimo przeciwności w 2020 roku otworzyliśmy też 11 nowych lokali oraz sprzedaliśmy nasz koncept w formie masterfranczyzy na Litwę, gdzie powstały już cztery punkty. W roku 2021 planujemy otwarcie minimum 15 lokali na Litwie oraz około 10 w Polsce – to wynika z aktualnych rozmów prowadzonych z przyszłymi franczyzobiorcami.
Partnerstwo lub franczyza
Z marką można nawiązać współpracę franczyzową lub partnerską. Partner dokłada asortyment wraz z logo Crazy Bubble do swojego aktualnego biznesu – restauracji, baru, hotelu itp. Natomiast franczyzobiorcy mają do wyboru kilka różnych formatów: lokal z miejscem na konsumpcję, lokal tylko na wynos, wyspa, wózek mobilny, kontener stacjonarny oraz przyczepa gastronomiczna i food truck. Franczyzobiorca powinien osobiście poszukać lokalu. Licencjodawca jedzie na miejsce i sprawdza potencjał lokalizacji. Jeśli uzna, że miejsce jest zbyt ryzykowne, rezygnuje z otwarcia. Wielkość punktów bywa różna.
– Podejmujemy współpracę z ludźmi, którzy chcą prowadzić małe wyspy handlowe (optymalnie 12m2), mini, choć gustowne lokale serwujące jedynie na wynos (10-20m 2), jak również lokale stumetrowe, gdzie znajdzie się wiele stolików, kanapy, masa zdjęć – opowiada Paweł Kłosowski.
Każdy lokal zostaje wyposażony w maszyny i sprzęty, niezbędne do produkcji bubble tea, m.in. lodówki, kostkarki do lodu, blender, maszyny do zaklejania i shake’owania napojów.
Koszt przygotowania wyspy handlowej to ok. 55 tys. zł. Natomiast inwestycja w lokal może być bardzo różna.
– Mamy lokal w naszej sieci, którego dostosowanie kosztowało 10 tys. zł, ale również taki, którego remont kosztował prawie 200 tys. zł. Wszystko zależy od budżetu, oczekiwań klienta oraz stanu pomieszczeń – wyjaśnia Paweł Kłosowski.
Wsparcie z centrali
Franczyzodawca Crazy Bubble nie pobiera opłaty wstępnej. Jedyna opłata miesięczna to 500 zł netto, z przeznaczeniem na marketing.
– Każdy franczyzobiorca otrzymuje od nas gotowy model biznesowy, z wstępnym wyliczeniem spodziewanych w danym miejscu zysków. Jeśli zdecyduje się na współpracę z nami, zapraszamy go na bezpłatne trzydniowe szkolenie, przekazujemy wszelkie standardy sieci Crazy Bubble. W międzyczasie projektujemy wyspę/lokal zgodnie z jego oczekiwaniami oraz z wymogami technicznymi, następnie przygotowujemy całą grafikę zewnętrzną – wylicza Paweł Kłosowski. – Koordynujemy działania wszystkich firm, aby zmontować całość w jednym czasie. Jesteśmy obecni w dniu otwarcia lokalu, żeby wesprzeć franczyzobiorcę. Pozostajemy też do jego dyspozycji w całym okresie trwania umowy, bez względu na to, czy chodzi o aspekty merytoryczne czy techniczne.
Franczyzodawca zapewnia, że punkt już od pierwszego dnia zarabia na koszty stałe.
– Licencjobiorca zarabia na każdym napoju bez wyjątku. My zapewniamy niewielki koszt przygotowania produktu. Mawia się, że w małej gastronomii, aby zapewnić najwyższy poziom obsługi klienta, należy mieć food cost na poziomie maksymalnie 50 proc. U nas wynosi on 20-25 proc. – zapewnia licencjodawca.
WIZYTÓWKA MARKI CRAZY BUBBLE
- inwestycja w wyspę handlową ok. 55 tys. zł
- opłata marketingowa 500 zł netto miesięcznie
- brak opłaty wstępnej
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
Wojciech Strąkowski już za chwilę będzie prowadził sześć punktów Crazy Bubble. Co go przekonało do tej franczyzy?
Targi Franczyza tuż tuż. Wśród licznych wystawców, obecnych 19-21 października w Pałacu Kultury i Nauki, najliczniej reprezentowaną branżą – jak co rok – będzie gastronomia.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
Dwudziesta pierwsza edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi najlepszych pomysłów na biznes startują 19 października i potrwają trzy dni.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali