Biznes na zupach
Soup Culture to marka pochodząca z Ukrainy, gdzie narodziła się siedem lat temu. Dziś ma 21 lokali w kilku krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Niemczech, Czechach, Rosji. W Polsce działają trzy punkty franczyzowe i jeden partnerski: we Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie i Bielsku- Białej.
– Serwujemy zupy oraz inne dania, podawane w jadalnych chlebowych naczyniach, wypiekanych na miejscu – wyjaśnia Angelika Szkołuda, współwłaścicielka Soup Culture. – Przygotowujemy wyłącznie posiłki wegetariańskie i wegańskie. Wszystko to czyni z nas miejsce w pełni eco-friendly. Chcemy wnosić nową jakość do street foodu.
Gdzie i za ile?
W lokalach Soup Culture zupy można zjeść na miejscu, ale są też przygotowywane w formule na wynos i w dostawie. Oprócz ponad 30 smaków zup, w menu są również grillowane wrapy, bowle i pierogi. Jako że zupiarnie mogą być prowadzone w różnych formatach - od kilkunastometrowego street foodu po większy lokal z miejscami siedzącymi – menu jest dostosowywane indywidualnie dla każdej lokalizacji.
Współpracę z marką można nawiązać w systemie partnerskim oraz na zasadach franczyzy. System partnerski funkcjonuje tylko w Polsce. Mogą z niego skorzystać już działające lokale gastronomiczne. Jedyny koszt, jaki ponoszą, to 20 tys. zł netto. Ta kwota obejmuje zakup pieca, w którym wypiekane są naczynia oraz szkolenia z produkcji ciasta.
Z kolei franczyzobiorcy Soup Culture – jak już wspomnieliśmy – mogą otwierać lokale w różnych formatach.
– Naprawdę można zmieścić się na niewielkim metrażu. Piec służący do wypieku naczyń jest mały, wielkości 40 na 40 cm, nie zajmuje więc dużo miejsca – podkreśla Angelika Szkołuda.
Lokale można otwierać przy ulicach miast, w centrach handlowych i rozrywkowych, na uczelniach, w biurowcach, jako punkty mobilne na eventach. Kwota inwestycji zależy oczywiście od wybranego formatu lokalu, ale to minimum 70 tys. zł (w tym piec, którego franczyzodawca jest producentem). Jednorazowa opłata wstępna wynosi 10 tys. zł, opłata miesięczna 5 proc. od obrotu plus 500 zł na marketing. Franczyzodawca gwarantuje szkolenie z przygotowywania ciasta i zup, obsługi pieca, wszystkie receptury, projekt wystroju wnętrza, pomaga w znalezieniu lokalu, wspiera marketingowo.
– Nasz koncept sprawdzi się nie tylko w dużych miastach. Najbardziej lubią nasze dania uczniowie, studenci, pracownicy korporacji, turyści – wylicza Angelika Szkołuda.
WIZYTÓWKA SOUP CULTURE
Międzynarodowa sieć zupiarni.
- 21 lokali na świecie
- 4 lokale w Polsce
- kwota inwestycji min. 70 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Katarzyna Bakalarczyk współpracę z Crazy Bubble zaczynała od pracy w jednym z punktów marki. Z czasem została jej franczyzobiorczynią. Czy to się opłacało?
– Pączkarnie, w przeciwieństwie do lodziarni, nie działają sezonowo, dzięki czemu przynoszą zyski przez cały rok – podkreśla Wojciech Goduński, franczyzodawca Pączków Mamy.
Mykola i Yana Maksymiv od półtora roku prowadzą we Wrocławiu pizzerię Gruby Benek. Jak układa im się współpraca z franczyzodawcą?
Gastronomia ma za sobą kolejny trudny rok. Najsilniejsi jednak przetrwali i znaleźli sposób na funkcjonowanie w nowych warunkach rynkowych. Sprawdźcie, z kim warto nawiązać współpracę.
Chcesz dowiedzieć się jak zarobić milion we franczyzie albo poznać 30 pomysłów na własną knajpę, kawiarnię i lodziarnię? Kup styczniowy numer "Własny Biznes FRANCHISING"!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

20. edycja targów Franczyza w Pałacu Kultury przyciąga najciekawsze osobowości i najlepsze firmy z rynku licencji.
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
– Pokutuje przekonanie, że rozpoczęcie działalności w biznesie spedycyjnym oznacza inwestycję we flotę ciężarówek. A to nieprawda – mówi Ewa Kozłowska z Northgate Logistics.
Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...
MEET & Fit slow Food
Jestem zainteresowana dodatkowymi informacjami od osoby o nicku "franczyzobiorca". prosba o kontakt ze mna na lucja.elk@gmail.com Mysle ze mozemy sie wymienic ciekawymi...
Bobby Burger
Zabiorę głos bo mam tą nieprzyjemność znać ich pseudo Biznes Managera od otwarć M. Reczyńskiego... to oszust, który wcześniej pracował w firmie Żabka i stąd...
MEET & Fit slow Food
Tak prawda że tyle lokali się pozamykalo a stawiam że wręcz więcej ponieważ w Poznaniu były dwa lokale i też zniknęły ale to już ostatniego roku
MEET & Fit slow Food
Jeżeli będziecie próbowali otworzyć lokal sieci Meet & Fit Slow Food to bardzo mocno się zastanówcie jeszcze około dwa lata przed pandemią zamknęło się aż 15 lokali...
Franczyza lody wchodzić czy nie ?
Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?