Zapiekanki od mamy

– Bardzo długo byłam nieaktywna zawodowo, ponieważ wychowywałam dzieci – opowiada Marzena Skwarek, franczyzobiorczyni Zapieksowni. – Ale bardzo chciałam znów wrócić do pracy. Zastanawialiśmy się z mężem, co byłoby najlepsze dla naszej rodziny. Zdecydowaliśmy, że otworzymy biznes we franczyzie. Przyczepy Zapieksowni pani Marzena widywała na ulicach miasta. Smakowały jej sprzedawane w nich zapiekanki. I doszła do wniosku, że skoro jest zadowolona jako klientka, to może też być zadowolona jako właścicielka.
– Półtora roku temu przejęliśmy pierwszą przyczepę, zaraz później drugą. Obie stoją w centrum Gliwic – dodaje Marzena Skwarek.
Zapiekanki i latem i zimą
Zapieksownia ma w tej chwili 10 punktów własnych i trzy franczyzowe. Przyczepy stoją w miastach południowej Polski, ale marka szuka franczyzobiorców w całym kraju. Punkty można otwierać w dwóch formach. Wspomniana przyczepa, w pełni wyposażona, to koszt 50 tys. zł. Nie ma opłaty wstępnej, comiesięczna opłata franczyzowa to 700 zł netto. Druga możliwość to lokal stacjonarny. Kwota inwestycji – według obliczeń franczyzodawcy – zaczyna się od 60 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 7 tys. zł, a miesięczna 700 zł. Więcej o lokalizacji dla przyczep Zapieksowni przeczytasz w artykule Miejsce na food trucka na portalu Lokalnabiznes.pl.
– Street food staje się coraz bardziej popularny – przekonuje Bartosz Kuc, współwłaściciel Zapieksowni. – W 2014 roku w sezonie letnim braliśmy udział tylko w trzech eventach. A w tym roku już w 50 dużych festiwalach i imprezach. Ale to nie jest biznes tylko sezonowy. Przyczepy działają przez cały rok. Są ogrzewane, mają specjalną zabudowę z pleksi. Na zimę wprowadzamy zmiany do menu. Proponujemy ciepłe zupy, gorącą kawę i czekoladę oraz herbatę ze słoja. Ten ostatni produkt to herbata o konsystencji marmolady, w której owoce stanowią 90 proc.
Czas na pracę i dom
Marzena Skwarek nowej pracy uczyła się w jednej z działających przyczep. Do tej pory sama często zajmuje się sprzedażą, choć zatrudnia pracowników. Oprócz szkoleń franczyzodawca zapewnia też m.in. pomoc w wyborze lokalizacji i uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, pełny projekt technologiczny, będący podstawą do otrzymania od Sanepidu zgody na prowadzenie działalności gastronomicznej, pomoc w załatwieniu leasingu lub kredytu, dostawy produktów, materiały reklamowe, zaproszenia na imprezy.
– Dostajemy spis eventów i wybieramy, na które chcemy jechać – opowiada Marzena Skwarek. – Oczywiście, da się zauważyć w tym biznesie sezonowość, ale na pewno różnica w obrotach nie jest tak duża, żeby na zimę przyczepę trzeba było zamykać. Dla mnie dodatkowym plusem jest fakt, że mogę godzić tę pracę z obowiązkami domowymi. Staram się bywać w każdym punkcie codziennie, ale nie muszę być tam ośmiu godzin, a istnienie firmy nie zależy od tego, czy jestem akurat w pracy, czy nie.
ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali