Lody sycylijskie we franczyzie

Debiut wkrótce / Franczyzodawca twierdzi, że w kwietniu otworzy pięć własnych lodziarni SiGelato i 10 franczyzowych. Do końca 2020 roku ma funkcjonować 60 punktów sprzedaży.
Wtorek
04.02.2020
Nowa marka lodowa SiGelato zadebiutuje na rynku franczyzowym. Sieć lodziarni będzie budować jeden z największych franczyzodawców w Polsce.
 

Opracowaliśmy już ponad 80 smaków, które będą rotowały w naszych lodziarniach. W stałej sprzedaży będzie 10 smaków, natomiast pozostałe będą się zmieniać – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, menedżer ds. marketingu i PR w firmie Sweet Gallery. Podobno firma ma własną linię produkcyjną i samodzielnie wyrabia lody według receptur opracowanych pod okiem mistrza sycylijskiego lodziarstwa. Jak twierdzi franczyzodawca, zgłębianie sztuki tworzenia lodów rzemieślniczych i praca nad ich smakami trwała prawie rok.
 – Uczyliśmy się rzemiosła od sycylijskiego mistrza, który od kilkudziesięciu lat związany jest z branżą lodową. Jego dziadek i tata prowadzili lodziarnię na Sycylii. Zdobyliśmy m.in. wiedzę z zakresu techniki wyrabiania lodów, komponowania smaków i dobierania składników. Nawiązaliśmy współpracę z sycylijskimi rolnikami, u których zaopatrujemy się w owoce i pistacje. Na bazie tych produktów tworzymy lody. Przykładem są lody cytrynowe z cytryn ze świeżych zbiorów czy pistacja z Bronte, których nazwa pochodzi od sycylijskiego miasteczka Bronte leżącego u podnóża wulkanu Etna, słynącego z uprawy pistacji – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.  

Debiut w kwietniu

Franczyzodawca będzie otwierać lodziarnie SiGelato zarówno w dużych, jak i małych miejscowościach. Lody mają być sprzedawane w mobilnych przyczepach przy centrach i galeriach handlowych, w parkach oraz na skwerach. W kwietniu zadebiutuje pięć punktów własnych i 10 franczyzowych. Do końca 2020 roku pod marką SiGelato ma funkcjonować 60 punktów sprzedaży.

Koszt inwestycji w punkt franczyzowy właściciel marki szacuje na 120 tys. zł. Twierdzi, że minimalna kwota, jaką musi dysponować potencjalny franczyzobiorca, to tylko 10 tys. zł (reszta kwoty ma być wzięta w leasing). Cena ma obejmować w pełni wyposażony punkt sprzedaży, gotowy do pracy. Franczyzodawca zapewnia partnerom szkolenia przed rozpoczęciem działalności oraz cykliczne, pomoc w pozyskaniu finansowania, serwis oraz wsparcie marketingowe. Każdemu franczyzobiorcy zostanie dedykowany opiekun, który będzie go wspierał na każdym etapie działalności.

Lody do punktu sprzedaży będzie dostarczał franczyzodawca i czuwał nad utrzymaniem ciągłości sprzedaży. – Lody będziemy wyrabiać sami. Smaki będą dopasowywane do upodobań lokalnych klientów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszędzie będziemy sprzedawać te same smaki lodów. W związku z tym jesteśmy elastyczni i oferta poszczególnych punktów może się nieco różnić – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.

Jak szacuje franczyzodawca, zwrot kosztów inwestycji powinien nastąpić już w drugim sezonie działalności.

Wizytówka Sweet Gallery

Sweet Gallery obecnie zarządza 3 konceptami mobilnych przyczep gastronomicznych rozwijanych na zasadzie franczyzy. Liczebność poszczególnych konceptów w 2019 roku wyniosła:

  • Lodolandia / Ice and Roll - 500 przyczep z lodami typu świderek w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i na Słowacji (w tym 10 własnych);
  • Kołacz na okrągło / Cake and Roll - 80 przyczep z kołaczami w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii (w tym 5 własnych);
  • Bafra Kebab - 30 przyczep w Polsce (w tym 4 własne).

Gdzie na lody? / Franczyzodawca będzie otwierać lodziarnie SiGelato zarówno w dużych, jak i małych miejscowościach. Lody mają być sprzedawane w mobilnych przyczepach przy centrach i galeriach handlowych, w parkach oraz na skwerach.
doradca we franczyzie

ZOBACZ W KATALOGU

7 Street - Bar & Grill
Anjuna Ice Pops
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
Bó Burger
Bosko Lody Produkcji Własnej
Carte d’Or Cafe
Chicken Kebab
Chilli Mili
Chinkalnia Restauracja Gruzińska
Ciasto i Farsz Pierogarnie
Coffeeloffee
Crazy Bubble
Da Grasso
DietDrive
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Drewno i Ogień
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Pizza American Style
Falla
Fit Cake
Fit Kurier
Fruitisimo
Gruby Benek
Ice Queen Magda Gessler
Jabeerwocky® Craft Beer
Jenn’s Burger & More
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Kotlet w Bułce
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kurcze Pieczone
La Donuteria
Lafaye
Little Caesars Pizza
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Marsjano
Lviv Handmade Chocolate
Makarun
Mango Vegan Street Food
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mr Hamburger
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Olimp
Panda Ramen
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Piramid Pizza
Pizza Cezar
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Restauracje Sphinx
Seta Disco, Seta Bistro
Setka Restauracja Polska
SiGelato
So! Coffee
Speedy Romano
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
STEIKU HAOSS
Stodola Kebap & Grill
Subway
Sushi Royal
Tel Aviv
The William Wallace whisky bar & restaurant
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Wiśniewski
Wytwórnia Pączków Piekarczyk
Zapiekankarnia - Zapiekanki Premium
Zdrowa Krowa Slow Food Fast