Pizza prosto z Włoch we franczyzie
Wzorem dla pizzy La Patata są smaki, jakie jej franczyzodawca przywiózł ze swojego wieloletniego pobytu we Włoszech.
– Praktycznie wszystkie produkty do naszej pizzy, oprócz świeżych warzyw, importujemy z Włoch. Nawet kartony na pizzę, ponieważ są specjalnie certyfikowane do kontaktu z gorąca żywnością. W Polsce się takich nie produkuje – mówi Grzegorz Pałubski, franczyzodawca Pizzerii La Patata.
Lokal z ogródkiem
Pierwszy lokal z tym szyldem został otwarty na obrzeżach warszawskiego Wilanowa na początku 2021 roku. Kolejny – franczyzowy – powstał w Miasteczku Wilanów, a w lutym tego roku marka otworzyła drugi lokal własny, tym razem na warszawskim Ursynowie.
– Wprawdzie wszystkie działają w administracyjnych granicach stolicy, ale nasza pierwsza pizzeria, przy ul. Bruzdowej, mieści się już na kompletnych obrzeżach. I ruch jest tutaj bardzo duży – podkreśla Grzegorz Pałubski. – Dlatego śmiało mogę stwierdzić, że nasz koncept sprawdzi się nie w tylko w dużych miastach, ale też w mniejszych.
Bez względu na wielkość miasta na restaurację potrzebny jest lokal o powierzchni min. 60 m2. Wskazane jest też miejsce na ogródek sezonowy.
– W naszym pierwszym lokalu mamy ogródek wielkości 500 m2. W tym roku już w połowie marca goście prosili o wystawienie tam stolików – dodaje franczyzodawca. – Generalnie ogródki w ciepłe dni generują największe przychody.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
Franczyzodawca La Patata oferuje pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji. Poleca zwłaszcza lokale po działającej wcześniej gastronomii, bo po pierwsze pozwala to zaoszczędzić na inwestycji, a po drugie skraca czas przygotowań.
– W takim przypadku na inwestycję może wystarczyć kwota od 50 tys. zł – uważa Grzegorz Pałubski. – A wolnych lokali po gastronomii jest teraz sporo.
Centrala może też pomoc w zakupie niezbędnego sprzętu, optymalnie zaprojektować miejsce pracy. Zapewnia szkolenia, m.in. produkcyjne, z obsługi POS, z prowadzenia biznesu.
– Jeżeli pizzeria będzie się mieścić w Warszawie lub okolicach, dostarczymy do niej gotowe ciasto na pizzę, przygotowane w centralnej kuchni. Natomiast lokale znajdującej się w większej odległości będą same przygotowywać ciasto – dodaje franczyzodawca. – Na otwarcie nasi pracownicy, w tym pizzaiolo, przyjeżdżają do lokalu franczyzowego, aby wspomóc jego ekipę. Przed otwarciem organizujemy akcję marketingową, aby od pierwszego dnia przyciągnąć klientów.
Podobnie jak lokale własne marki, także franczyzowe będą opierać się na importowanych z Włoch produktach, dostarczanych przez centralę. Oprócz pizzy w menu jest też lasagne, parmigiana, ostatnio pojawiły się też antipasti z włoskich wędlin i sera, a w planach są makarony.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, opłata miesięczna to 2,5 proc od obrotu.
WIZYTÓWKA LA PATATA
Franczyzowa sieć pizzerii.
- 3 lokale
- min. inwestycja 50 tys. zł
- opłata wstępna 20 tys. zł

ZOBACZ W KATALOGU



























































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, z iloma aspektami pozagastronomicznymi trzeba się zmierzyć, prowadząc działalność w tej branży – mówi Tomasz Rawa z Berlin Döner Kebap.
Cafe Słodziak mocno stawia na social media. Marka otworzyła też nowy punkt franczyzowy.
– Większość naszych lokali osiąga rentowność już po pierwszym miesiącu funkcjonowania – zapewnia Robert Chmielewski z Sushi Bistro.
Koncept Mniami Ice Cream uruchomi w tym sezonie więcej nowych lodziarni, niż wcześniej było w planach.
Sieć Przybij Piątaka przyciąga już wrocławskich studentów, a teraz chce otwierać franczyzowe puby w całej Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali