Inwestycja i zwrot / Koszt inwestycji w punkt Sevi Kebab to 200 tys. zł. Dodatkowo franczyzobiorca musi zapłacić za adaptację lokalu. Według szacunków zwrot z inwestycji następuje po około 2-3 latach.
Poniedziałek
27.08.2018
Pomysłodawcy Sevi Kebab dzielą się z franczyzobiorcami przepisami na tureckie dania i na prowadzenie firmy.
 

Sevi Kebab funkcjonuje na rynku gastronomicznym od ponad 10 lat. Koncept łączy ideę „fast food” z elementami restauracyjnymi. W lokalach serwuje się przede wszystkim kebab. Danie występuje pod trzema postaciami: w tortilli, bułce i na talerzu, z dwoma rodzajach mięsa, wołowo-baranim i kurczakiem. Menu jest urozmaicone o kilka oryginalnych posiłków tureckich z grilla, dodatki w postaci świeżych warzyw, frytek, kaszy i sosów oraz zimne napoje i piwo. W karcie znajdą się również opcje dla wegetarian, między innymi kebab z falafelem czy hummusem.

Z polecenia

Restauracje Sevi Kebab znajdują się w dziewięciu polskich miastach, między innymi Katowicach, Elblągu czy w Warszawie. Łącznie w sieci są 22 placówki. Franczyza okazała się receptą marki na start w kolejnych polskich miastach.
– Ponad 6 lat temu zaczęliśmy rozwijać system franczyzowy. Jako doświadczeni restauratorzy postanowiliśmy podzielić się swoim przepisem na sukces z innymi przedsiębiorcami, którzy podobnie jak właściciele marki Sevi Kebab są zakręceni na punkcie gotowania na najwyższym poziomie – mówi Agnieszka Żółkiewicz, project manager marki Sevi Kebab.
Nowi licencjobiorcy trafiają do firmy głównie z polecenia obecnych franczyzobiorców. Choć marka promuje się także na ogólnopolskich wydarzeniach biznesowych.
Osoby zainteresowane franczyzą są zobowiązane do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Co jednak najważniejsze, muszą posiadać kapitał na start. Franczyzodawca podkreśla, że przed podjęciem ostatecznej decyzji warto dobrze się zastanowić.
- Gastronomia jest obecnie bardzo modnym kierunkiem biznesowym. Często wyobrażenie o posiadaniu restauracji sprowadza się do degustacji dań czy zarządzania personelem. Tymczasem prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego wymaga tak samo dużego zaangażowania ze strony właściciela, jak w przypadku każdego innego biznesu – wyjaśnia Agnieszka Żółkiewicz.

Gwarantowane wsparcie

Koncept franczyzowy Sevi Kebab jest szyty na miarę centrów handlowych. Minimalna wymagana powierzchnia placówki to 40 m2. Franczyzodawcy posiadają bazę nowych lokalizacji i nadal prowadzą rozmowy z innymi galeriami. Są także otwarci na propozycje lokali ze strony licencjobiorców.
Gdy franczyzobiorca dobije targu i wybierze konkretne miejsce, sięga do portfela. Koszt inwestycji w punkt Sevi Kebab to 200 tys. zł. Dodatkowo franczyzobiorca musi zapłacić za adaptację lokalu. Według szacunków zwrot z inwestycji następuje po około 2-3 latach. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie do otwarcia restauracji.
– Franczyzobiorca musi na bieżąco monitorować postępy w każdym aspekcie funkcjonowania placówki, aby móc podejmować strategiczne decyzje. Nie mniej jednak nasi specjaliści z poszczególnych działów centrali pozostają w stałym kontakcie z licencjobiorcą i jego pracownikami, udzielają cennych rad, szukają najlepszych rozwiązań w każdej sytuacji, a także przestrzegają przed ewentualnymi zagrożeniami – informuje Agnieszka Żółkiewicz.
Wraz z podpisaniem umowy, franczyzobiorca dostaje gwarancję wsparcia ze strony właścicieli Sevi Kebab. Z ich pomocą poznaje strukturę firmy i razem z pracownikami bierze udział w szkoleniach. Co więcej, kierownik restauracji i jego zastępca zaznajamiają się ze wszystkimi stanowiskami pracy. Z czasem sami szkolą dodatkowe zatrudnione osoby. Poza szkoleniami na wstępie, w każdym lokalu franczyzowym są organizowane treningi wewnętrzne: produktowe, z zakresu obsługi klienta i działań marketingowych. Zarówno dawcy, jak i biorcy patentu na biznes organizują kampanie marketingowe. Jedni centralnie, drudzy w poszczególnych miastach. W razie potrzeby licencjobiorcy przechodzą treningi uzupełniające w siedzibie licencjodawcy, pod okiem innych kucharzy i kierowników.
Audytorzy firmy regularnie odwiedzają każdą restaurację. W ramach bieżącego wsparcia dostarczają franczyzobiorcom know how, receptur na dania oraz materiałów niezbędnych do prowadzenia firmy. Właściciele pomagają również przy rekrutacji i polecają sprawdzonych dostawców produktów.


Sieć rośnie / Restauracje Sevi Kebab znajdują się w dziewięciu polskich miastach, między innymi Katowicach, Elblągu czy w Warszawie. Łącznie w sieci są 22 placówki.
Hanna Górczyńska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa