Charley`s Philly Steaks już szuka franczyzobiorców
Charley`s Philly Steaks, międzynarodowa sieć restauracji wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych, ma obecnie ponad 500 restauracji w 20 krajach. Koncept oferuje dania z wołowiną i przeznaczony jest przede wszystkim dla food courtów. W Polsce pierwszy punkt sieci pojawił się w marcu w warszawskim CH Blue City. Rozwojem konceptu nad Wisłą kieruje właściciel licencji master – spółka Neelam. Do tej pory jej przedstawiciele deklarowali, że franczyzobiorców zaczną szukać dopiero, gdy sami otworzą trzy lokale. Teraz jednak już oficjalnie zgłaszają gotowość do współpracy z partnerami.
- Do końca miesiąca powinniśmy podpisać umowę na drugą restaurację w Polsce, tym razem w stolicy Małopolski. Obecnie koncentrujemy się na poszukiwaniu lokalizacji, pozyskiwaniu franczyzobiorców i dopracowywaniu menu. Już teraz widzimy, że w Polsce znacznie popularniejsze niż w Stanach Zjednoczonych są sałatki i wrapy. Dodaliśmy także dania z ryżem, bo widzimy, że Polacy dbają o zdrowe odżywanie. Oczywiście dalej podstawą naszego menu są gorące kanapki z wołowiną przyrządzanie według oryginalnej amerykańskiej receptury – mówi Emilia Tomaszewska, menedżer operacyjny Charley`s Philly Steaks w Polsce.
Na konferencji inaugurującej rozwój Charley`s Philly Steaks w Polsce franczyzodawcy znaleźli się w ogniu pytań dotyczących cech konceptu, które wyróżniałyby go w dostępnej ofercie gastronomicznej fast – food.
- Jesteśmy jedyną siecią na rynku, w której potrawy z wołowiny przygotowywane są na oczach klienta, według specjalnie opracowanej receptury. Odpowiednie wysmażenie wołowiny to sztuka, a o tym, czy mięso jest odpowiednio przygotowane, mogą decydować sekundy – tłumaczy Emilia Tomaszewska.
Metody przyrządzania mięsa franczyzobiorcy Charley`s Philly Steaks poznają podczas szkolenia, które odbywa się w amerykańskiej centrali sieci.
- Szkolenie trwa ok. 2 - 3 miesięcy i kończy się egzaminami, których zaliczenie jest warunkiem rozpoczęcia współpracy. Szkolenie odbywa się na koszt centrali sieci, franczyzobiorcy pokrywają jedynie koszty transportu oraz pobytu – mówi Tomaszewska.
Menedżer sieci szacuje, że do otwarcia własnego biznesu pod znakiem Charley`s Philly Steaks potrzeba będzie ok. 180 tys. zł. Średnia wartość paragonu notowana w pierwszej polskiej placówce sieci wynosi 20 zł i, zdaniem masterfranczyzobiorców, jest o 3 zł wyższa od planowanej.
Spółka Neelam, która sprowadziła markę Charley`s Philly Steaks do Polski, chce w naszym kraju przywrócić dawną popularność wołowiny. Rodzimi konsumenci często rezygnują z tego rodzaju mięsa ze względu na stosunkowo wyższy koszt i trudność w samodzielnym przyrządzeniu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum, wołowina stanowi ona element diety 66 proc. gospodarstw domowych, w których spożywa się mięso. W codziennym jadłospisie polskich konsumentów prym wiedzie drób, który jest wybierany przez 96 proc. badanych. Po wieprzowinę, będącą drugim najchętniej kupowanym gatunkiem mięsa, sięga 82 proc. respondentów.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Anna Bachowska przez długie lata pracowała w korporacji. Od kilku lat czerpie satysfakcję z biznesu, dzięki któremu zarabia pieniądze i ma czas dla rodziny.
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Alior Bank wprowadził program dofinansowania otwarć placówek partnerskich. Przedsiębiorcy, którym brakuje kapitału na start, mogą pozyskać nawet 40 tys. zł.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali