Charley`s Philly Steaks już szuka franczyzobiorców

Spółka Neelam, masterfranczyzobiorca Charley`s Philly Steaks, zamierza pokierować również rozwojem marki na Ukrainie i w Rosji.
Środa
15.05.2013
Polski masterfranczyzobiorca musiał dopasować amerykańskie menu do polskich gustów.
 

Charley`s Philly Steaks, międzynarodowa sieć restauracji wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych, ma obecnie ponad 500 restauracji w 20 krajach. Koncept oferuje dania z wołowiną i przeznaczony jest przede wszystkim dla food courtów. W Polsce pierwszy punkt sieci pojawił się w marcu w warszawskim CH Blue City. Rozwojem konceptu nad Wisłą kieruje właściciel licencji master – spółka Neelam. Do tej pory jej przedstawiciele deklarowali, że franczyzobiorców zaczną szukać dopiero, gdy sami otworzą trzy lokale. Teraz jednak już oficjalnie zgłaszają gotowość do współpracy z partnerami.

- Do końca miesiąca powinniśmy podpisać umowę na drugą restaurację w Polsce, tym razem w stolicy Małopolski. Obecnie koncentrujemy się na poszukiwaniu lokalizacji, pozyskiwaniu franczyzobiorców i dopracowywaniu menu. Już teraz widzimy, że w Polsce znacznie popularniejsze niż w Stanach Zjednoczonych są sałatki i wrapy. Dodaliśmy także dania z ryżem, bo widzimy, że Polacy dbają o zdrowe odżywanie. Oczywiście dalej podstawą naszego menu są gorące kanapki z wołowiną przyrządzanie według oryginalnej amerykańskiej receptury – mówi Emilia Tomaszewska, menedżer operacyjny Charley`s Philly Steaks w Polsce.

Na konferencji inaugurującej rozwój Charley`s Philly Steaks w Polsce franczyzodawcy znaleźli się w ogniu pytań dotyczących cech konceptu, które wyróżniałyby go w dostępnej ofercie gastronomicznej fast – food.

- Jesteśmy jedyną siecią na rynku, w której potrawy z wołowiny przygotowywane są na oczach klienta, według specjalnie opracowanej receptury. Odpowiednie wysmażenie wołowiny to sztuka, a o tym, czy mięso jest odpowiednio przygotowane, mogą decydować sekundy – tłumaczy Emilia Tomaszewska.

Metody przyrządzania mięsa franczyzobiorcy Charley`s Philly Steaks poznają podczas szkolenia, które odbywa się w amerykańskiej centrali sieci.

- Szkolenie trwa ok. 2 - 3 miesięcy i kończy się egzaminami, których zaliczenie jest warunkiem rozpoczęcia współpracy. Szkolenie odbywa się na koszt centrali sieci, franczyzobiorcy pokrywają jedynie koszty transportu oraz pobytu – mówi Tomaszewska.

Menedżer sieci szacuje, że do otwarcia własnego biznesu pod znakiem Charley`s Philly Steaks potrzeba będzie ok. 180 tys. zł. Średnia wartość paragonu notowana w pierwszej polskiej placówce sieci wynosi 20 zł i, zdaniem masterfranczyzobiorców, jest o 3 zł wyższa od planowanej.

Spółka Neelam, która sprowadziła markę Charley`s Philly Steaks do Polski, chce w naszym kraju przywrócić dawną popularność wołowiny. Rodzimi konsumenci często rezygnują z tego rodzaju mięsa ze względu na stosunkowo wyższy koszt i trudność w samodzielnym przyrządzeniu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum, wołowina stanowi ona element diety 66 proc. gospodarstw domowych, w których spożywa się mięso. W codziennym jadłospisie polskich konsumentów prym wiedzie drób, który jest wybierany przez 96 proc. badanych. Po wieprzowinę, będącą drugim najchętniej kupowanym gatunkiem mięsa, sięga 82 proc. respondentów.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa