Charley`s Philly Steaks już szuka franczyzobiorców
Charley`s Philly Steaks, międzynarodowa sieć restauracji wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych, ma obecnie ponad 500 restauracji w 20 krajach. Koncept oferuje dania z wołowiną i przeznaczony jest przede wszystkim dla food courtów. W Polsce pierwszy punkt sieci pojawił się w marcu w warszawskim CH Blue City. Rozwojem konceptu nad Wisłą kieruje właściciel licencji master – spółka Neelam. Do tej pory jej przedstawiciele deklarowali, że franczyzobiorców zaczną szukać dopiero, gdy sami otworzą trzy lokale. Teraz jednak już oficjalnie zgłaszają gotowość do współpracy z partnerami.
- Do końca miesiąca powinniśmy podpisać umowę na drugą restaurację w Polsce, tym razem w stolicy Małopolski. Obecnie koncentrujemy się na poszukiwaniu lokalizacji, pozyskiwaniu franczyzobiorców i dopracowywaniu menu. Już teraz widzimy, że w Polsce znacznie popularniejsze niż w Stanach Zjednoczonych są sałatki i wrapy. Dodaliśmy także dania z ryżem, bo widzimy, że Polacy dbają o zdrowe odżywanie. Oczywiście dalej podstawą naszego menu są gorące kanapki z wołowiną przyrządzanie według oryginalnej amerykańskiej receptury – mówi Emilia Tomaszewska, menedżer operacyjny Charley`s Philly Steaks w Polsce.
Na konferencji inaugurującej rozwój Charley`s Philly Steaks w Polsce franczyzodawcy znaleźli się w ogniu pytań dotyczących cech konceptu, które wyróżniałyby go w dostępnej ofercie gastronomicznej fast – food.
- Jesteśmy jedyną siecią na rynku, w której potrawy z wołowiny przygotowywane są na oczach klienta, według specjalnie opracowanej receptury. Odpowiednie wysmażenie wołowiny to sztuka, a o tym, czy mięso jest odpowiednio przygotowane, mogą decydować sekundy – tłumaczy Emilia Tomaszewska.
Metody przyrządzania mięsa franczyzobiorcy Charley`s Philly Steaks poznają podczas szkolenia, które odbywa się w amerykańskiej centrali sieci.
- Szkolenie trwa ok. 2 - 3 miesięcy i kończy się egzaminami, których zaliczenie jest warunkiem rozpoczęcia współpracy. Szkolenie odbywa się na koszt centrali sieci, franczyzobiorcy pokrywają jedynie koszty transportu oraz pobytu – mówi Tomaszewska.
Menedżer sieci szacuje, że do otwarcia własnego biznesu pod znakiem Charley`s Philly Steaks potrzeba będzie ok. 180 tys. zł. Średnia wartość paragonu notowana w pierwszej polskiej placówce sieci wynosi 20 zł i, zdaniem masterfranczyzobiorców, jest o 3 zł wyższa od planowanej.
Spółka Neelam, która sprowadziła markę Charley`s Philly Steaks do Polski, chce w naszym kraju przywrócić dawną popularność wołowiny. Rodzimi konsumenci często rezygnują z tego rodzaju mięsa ze względu na stosunkowo wyższy koszt i trudność w samodzielnym przyrządzeniu. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut ProPublicum, wołowina stanowi ona element diety 66 proc. gospodarstw domowych, w których spożywa się mięso. W codziennym jadłospisie polskich konsumentów prym wiedzie drób, który jest wybierany przez 96 proc. badanych. Po wieprzowinę, będącą drugim najchętniej kupowanym gatunkiem mięsa, sięga 82 proc. respondentów.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...