Franczyzobiorca, który chciał poprowadzić lokal Häagen-Dazs musiał liczyć się z inwestycją minimum 125 tys. euro.
Poniedziałek
30.12.2013
Może się okazać, że już wkrótce w Polsce lody Häagen-Dazs będzie można kupić tylko w delikatesach.
 

Wśród działających w naszym kraju lodziarni dominują te sezonowe - działające od maja do końca lata. Wszystko dlatego, że w Polsce dominuje przekonanie, że lody kupuje się wyłącznie latem. Nie zmienia tego fakt, że coraz więcej lodziarni znajduje lokale w centrach handlowych, gdzie pogoda nie ma większego wpływu na liczbę odwiedzających klientów.
- Próbowaliśmy różnych sposobów na przedłużenie sezonu – poszerzaliśmy ofertę o gofry, rurki z kremem, ciastka. Jednak w naszym klimacie koniec września oznacza zwykle koniec sprzedaży - przyznaje Radosław Charubin, właściciel sieci Lody Bonano.

Mimo to Lody Bonano współpracują z prawie setką franczyzobiorców, którzy otwierają swój biznes na kilka miesięcy. Häagen-Dazs przyjął inną strategię. Pochodząca z USA sieć luksusowych lodziarni planowała otwierać lokale w najbardziej prestiżowych miejscach - docelowo miało ich być 150. Skończyło się na dwóch punktach w Warszawie - w Galerii Mokotów i na Nowym Świecie oraz we Wrocławiu. Dwa z nich zostały zamknięte. Pozostała jedynie lodziarnia w centrum stolicy. Jak donosi Puls Biznesu Häagen-Dazs w ogóle może w najbliższym czasie wycofać się z Polski, bo klientów na lody, których gałka kosztuje ok. 9 zł jest jak na lekarstwo. Dla międzynarodowej firmy nie będzie to jednak duża strata, bowiem marka działa w 70 krajach całego świata. Być może powtórzy się scenariusz Burger Kinga, który zaliczył nieudany debiut nad Wisłą, ale po kilku latach powrócił - z sukcesem.

Häagen-Dazs nie zniknie całkowicie z rynku. W wielu sklepach, między innymi w delikatesach Almy Market ich sprzedaż ma się całkiem dobrze. Ten kanał dystrybucji jest po prostu tańszy i nie wymaga tak dużych nakładów inwestycyjnych jak w lodziarnię. Franczyzobiorca, który chciał poprowadzić lokal Häagen-Dazs musiał liczyć się z inwestycją minimum 125 tys. euro.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa