Sezon za pasem
Paweł Kaziród, menedżer ds. rozwoju sieci ICE’N’GO!
Jak wyglądają przygotowania franczyzobiorców przed rozpoczęciem sezonu?
Mimo że do rozpoczęcia sezonu jeszcze dwa miesiące, przygotowania do niego są bardzo intensywne. Można je podzielić na dwa obszary – pierwszy związany z naszymi przygotowaniami jako spółki ICE’N’GO Polska, drugi to przygotowania franczyzobiorców – zarówno tych, którzy już współpracowali z nami w ubiegłym roku jak i naszych nowych partnerów. W tej chwili pracujemy nad usprawnieniem naszego systemu logistycznego, który w pełni zabezpieczy funkcjonowanie franczyzowych i własnych punktów handlowych, bezkolizyjnie realizując dostawy towarów zgodnie ze złożonymi zamówieniami. W ubiegłym roku posiadaliśmy prawie 30 punktów, w tym planujemy posiadać ich ponad 60. Jest to pewne wyzwanie logistyczne tym bardziej, że należy pamiętać o temperaturze w jakiej produkt jest magazynowany i transportowany - minus 40 stopni Celsjusza. Obecnie trwa także obsługa techniczna i serwis urządzeń używanych w ubiegłym roku.
Zima to dla sieci lodziarni najlepszy okres na wdrożenie zmian, które pomogą uzyskać wyższe zyski w kolejnym roku.
Zgodnie z sugestiami naszych partnerów, a także na podstawie naszych własnych obserwacji, opracowaliśmy koncepcję nowego modelu stoiska. Przygotowany model będzie jeszcze bardziej funkcjonalny i ergonomiczny, a także atrakcyjniejszy wizualnie – mamy nadzieję, że spodoba się klientom. Planujemy też zorganizować cykl szkoleń dla naszych franczyzobiorców, podczas którego otrzymają od nas niezbędny zasób wiedzy na temat funkcjonowania naszego modelu biznesowego. I tu właśnie chciałem płynnie przejść do drugiego obszaru przygotowań, czyli obowiązkach franczyzobiorców. Partnerzy, którzy współpracowali z nami w ubiegłym roku mają już pewne doświadczenia w zakresie prowadzenia punktu handlowego ICE’N’GO! i rozpoczęli już poszukiwania nowych atrakcyjnych lokalizacji na kolejne stoiska. Równolegle do tych wszystkich działań cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami, oglądamy miejsca i analizujemy ich potencjał aby maksymalnie ograniczyć ryzyko słabych wyników sprzedażowych.
We wrześniu minionego roku zapowiadaliście otwarcie 50-60 punktów franczyzowych – czy te plany zmieniły się?
Nasze plany się nie zmieniły. W tym roku chcemy posiadać ok 50-60 punktów franczyzowych i kilkanaście punktów własnych. Na pewno pojawią się nowe punkty w takich miastach jak: Warszawa, Wrocław, Kraków czy Zakopane. ICE’N’GO! zawita też do Rzeszowa, Opola, Szczecina i Trójmiasta. Będą punkty w wielu miejscowościach nadmorskich m.in. w Świnoujściu, Międzyzdrojach, Łebie i oczywiście w górskich kurortach - Szczawnicy i Krynicy.
Rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...