Pub we franczyzie
Browar Pinta buduje franczyzową sieć firmowych pubów. Pierwszy franczyzowy lokal ruszy w sierpniu we Wrocławiu. Firma prowadzi rozmowy z trzema kolejnymi franczyzobiorcami. Docelowo ma działać kilkanaście takich miejsc, we wszystkich dużych miastach w Polsce.
– Realizujemy w ten sposób marzenie, żeby firmowe puby Pinta nadawały ton dalszemu rozwojowi piwnej rewolucji w Polsce – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Pinty.
Puby mają być zlokalizowane w ścisłych centrach miast, ale z wyłączeniem centrów handlowych czy nowoczesnych budynków biurowych.
– Panujący w nich klimat nie pasuje do tego, który chcielibyśmy stworzyć w naszych pubach – wyjaśnia Ziemowit Fałat.
Lokale mają mieć powierzchnię między 100 a 200 m2, tak, żeby mogły przyjmować jednocześnie od 70 do 150 gości. Ponadto lokal powinien dysponować ok. 100 m2 powierzchni pomocniczej na chłodnię, magazyn oraz pomieszczenienia socjalne i sanitarne, a także mniej więcej 16 m2 na kuchnię. Będą w niej przyrządzane proste przekąski jak półmiski serów i wędlin oraz proste dania mięsne, rybne i wegetariańskie. Żywność ma być kupowana od lokalnych dostawców i producentów.
Każdy z firmowych pubów Pinty powinien mieć co najmniej 12 kranów, w których będą serwowane nie tylko piwa Pinty.
– Razem z innymi browarami rzemieślniczymi warzymy piwo i chętnie sprzedamy też ich produkty. Szeroka oferta dzięki takiej współpracy jak najbardziej leży w naszym interesie – tłumaczy Ziemowit Fałat.
Instalacja piwna będzie podzielona przynajmniej na trzy moduły, aby dać możliwość serwowania różnych piw w różnych temperaturach.
Potencjalni franczyzobiorcy muszą posiadać około 1 mln zł na inwestycję. Jeśli lokal jest pusty i wymaga pełnego dostosowania, to kapitał potrzebny na start wynosi 700 tys. zł przy powierzchni 150 m2, 850 tys. zł przy 200 m2 i 1 mln zł przy 250 m2. Inwestycja powinna się w pełni zwrócić po trzech, najpóźniej czterech latach. W trakcie działalności lokalu prowizja franczyzodawcy wynosi 5 proc. miesięcznego obrotu pubu. Partnerzy mogą liczyć na wyłączność na prowadzenie pubu Pinta na terenie danego miasta.
Browar ma także ściśle określone wymagania odnośnie kandydatów do współpracy. Franczyzobiorcy powinni posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do prowadzenia pubu. Muszą także znać treść obowiązujących przepisów, w tym w szczególności prawa pracy, ustawy o wychowaniu w trzeźwości, o bezpieczeństwie żywności i żywienia, zasady GHP/GMP/HACCP. Ponadto wymagany jest status samodzielnego przedsiębiorcy.
Franczyzodawca pomoże partnerom w opracowaniu planów dekoracji wewnętrznej i zewnętrznej pubu. Będzie dostaczał do pubu piwa oraz odpowiednie gadżety.
– Ponadto zapewnimy niezbędne szkolenia oraz odpowiednie wsparcie marketingowe – zapewnia Ziemowit Fałat.
Sieciowe lokale z rzemieślniczym piwem to mało popularny biznes w Polsce. Częściej można u nas znaleźć pojedyncze lokale z rzemieślniczymi trunkami, otwierane przez właścicieli browarów rzemieślniczych.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Z wykształcenia nawigator statku, z zawodu pilot samolotu. Konrad Hanc godzi pracę na etacie z prowadzeniem własnego biznesu. Od roku jest franczyzobiorcą sieci Fresh Bike.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali