Pub we franczyzie
Browar Pinta buduje franczyzową sieć firmowych pubów. Pierwszy franczyzowy lokal ruszy w sierpniu we Wrocławiu. Firma prowadzi rozmowy z trzema kolejnymi franczyzobiorcami. Docelowo ma działać kilkanaście takich miejsc, we wszystkich dużych miastach w Polsce.
– Realizujemy w ten sposób marzenie, żeby firmowe puby Pinta nadawały ton dalszemu rozwojowi piwnej rewolucji w Polsce – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Pinty.
Puby mają być zlokalizowane w ścisłych centrach miast, ale z wyłączeniem centrów handlowych czy nowoczesnych budynków biurowych.
– Panujący w nich klimat nie pasuje do tego, który chcielibyśmy stworzyć w naszych pubach – wyjaśnia Ziemowit Fałat.
Lokale mają mieć powierzchnię między 100 a 200 m2, tak, żeby mogły przyjmować jednocześnie od 70 do 150 gości. Ponadto lokal powinien dysponować ok. 100 m2 powierzchni pomocniczej na chłodnię, magazyn oraz pomieszczenienia socjalne i sanitarne, a także mniej więcej 16 m2 na kuchnię. Będą w niej przyrządzane proste przekąski jak półmiski serów i wędlin oraz proste dania mięsne, rybne i wegetariańskie. Żywność ma być kupowana od lokalnych dostawców i producentów.
Każdy z firmowych pubów Pinty powinien mieć co najmniej 12 kranów, w których będą serwowane nie tylko piwa Pinty.
– Razem z innymi browarami rzemieślniczymi warzymy piwo i chętnie sprzedamy też ich produkty. Szeroka oferta dzięki takiej współpracy jak najbardziej leży w naszym interesie – tłumaczy Ziemowit Fałat.
Instalacja piwna będzie podzielona przynajmniej na trzy moduły, aby dać możliwość serwowania różnych piw w różnych temperaturach.
Potencjalni franczyzobiorcy muszą posiadać około 1 mln zł na inwestycję. Jeśli lokal jest pusty i wymaga pełnego dostosowania, to kapitał potrzebny na start wynosi 700 tys. zł przy powierzchni 150 m2, 850 tys. zł przy 200 m2 i 1 mln zł przy 250 m2. Inwestycja powinna się w pełni zwrócić po trzech, najpóźniej czterech latach. W trakcie działalności lokalu prowizja franczyzodawcy wynosi 5 proc. miesięcznego obrotu pubu. Partnerzy mogą liczyć na wyłączność na prowadzenie pubu Pinta na terenie danego miasta.
Browar ma także ściśle określone wymagania odnośnie kandydatów do współpracy. Franczyzobiorcy powinni posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do prowadzenia pubu. Muszą także znać treść obowiązujących przepisów, w tym w szczególności prawa pracy, ustawy o wychowaniu w trzeźwości, o bezpieczeństwie żywności i żywienia, zasady GHP/GMP/HACCP. Ponadto wymagany jest status samodzielnego przedsiębiorcy.
Franczyzodawca pomoże partnerom w opracowaniu planów dekoracji wewnętrznej i zewnętrznej pubu. Będzie dostaczał do pubu piwa oraz odpowiednie gadżety.
– Ponadto zapewnimy niezbędne szkolenia oraz odpowiednie wsparcie marketingowe – zapewnia Ziemowit Fałat.
Sieciowe lokale z rzemieślniczym piwem to mało popularny biznes w Polsce. Częściej można u nas znaleźć pojedyncze lokale z rzemieślniczymi trunkami, otwierane przez właścicieli browarów rzemieślniczych.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...