Ameryka na starówce
Restauracje i bary pod szyldem The Legendary Jack's Bar & Restaurant nawiązują stylistyką do lokali amerykańskich. Serwują też głównie amerykańską kuchnię (ale też dania kuchni międzynarodowej) oraz whisky Jack Daniels. Obecnie sieć liczy dwa bary oraz trzy restauracje. A niedawno franczyzodawca uruchomił w Gdańsku całkiem nowy format – salę bankietową.
– Zastosowaliśmy w niej bardzo nowoczesne rozwiązania. Np. stacjonarny mapping: na bazie materiałów dostarczonych przez klienta przygotowujemy multimedialne prezentacje, wyświetlane na trzech ścianach sali – opisuje Jacek Czauderma, franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. – Mamy klientów zarówno firmowych, jak i indywidualnych.
Na razie jednak sala bankietowa jest jedna i franczyzodawca dopiero zastanawia się, czy udostępniać ten format na licencji. Można natomiast we franczyzie uruchomić bar lub restaurację.
– Nasz koncept przeznaczony jest jednak tylko dla największych miast. Zalecane lokalizacje to rynki główne i starówki – podkreśla Jacek Czauderma. – W tej chwili negocjujemy najem lokalu przy rynku głównym w Poznaniu. Szukamy jeszcze franczyzobiorców, którzy otworzą nasze lokale przy rynkach głównych w Krakowie i Wrocławiu oraz być może także w Katowicach. W mniejszych miastach otworzyliśmy np. lokal w podwarszawskich Łomiankach i niestety musieliśmy go zamknąć.
Dla formatu barowego potrzebne są pomieszczenia wielkości 80-150 m2. Dla restauracji wymagana powierzchnia to minimum 250 m2. W każdym przypadku wymagane jest miejsce na duży ogródek sezonowy.
Franczyzodawca szacuje że koszt inwestycji to ok. 1,8 tys. zł za 1m2 – ale w przypadku lokalu przystosowanego już wcześniej do potrzeb gastronomii. Jeśli mamy natomiast do czynienia z pomieszczeniami w stanie deweloperskim, to koszty mogą wzrosnąć nawet do 2,5 tys. zł za 1m2.
– Gwarantujemy wsparcie architekta, prowadzenie nadzoru nad inwestycją oraz ekipę budowlaną, która wykonuje usługi w bardzo atrakcyjnych cenach. Jeśli jednak franczyzobiorca znajdzie tańszych budowlańców, to oczywiście może skorzystać z ich usług – dodaje Jacek Czauderma.
Jednorazowa opłata licencyjna za przystąpienie do sieci wynosi 80 tys. zł netto, ale – jak zapewnia licencjodawca – podlega negocjacjom. Comiesięczna opłata franczyzowa to 3,5 proc. od obrotu, a marketingowa 2,5 proc.
– Najbardziej cenimy partnerów z doświadczeniem w branży gastronomicznej – nie ukrywa franczyzodawca Jack's Bar & Restaurant. -– Im większe doświadczenie partnera, tym bardziej elastyczne warunki franczyzy z naszej strony.
Licencjodawca zapowiada, że chętnie otworzyłby też lokale pod szyldem Jack's Bar & Restaurant w zagranicznych stolicach, np. na starówkach w Pradze, Budapeszcie czy Bratysławie. Tam także poszukuje partnerów.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Targi Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki to 3 dni spotkań biznesowych, 150 konceptów franczyzowych i kilka tysięcy przedsiębiorców zainteresowanych otwarciem własnej firmy pod znaną marką.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali