Format do wyboru / Chop Chop proponuje franczyzobiorcom do wyboru cztery formaty lodziarni, zarówno mobilne, jak i stacjonarne.
Piątek
03.05.2019
Franczyzobiorcy lodów tajskich Chop Chop mogą skorzystać z finansowania zewnętrznego. Franczyzodawca proponuje im do wyboru cztery formaty lodziarni.
 

Lody tajskie, czyli wywodzące się z Azji lodowe rolki z różnymi smakowymi dodatkami, to od dwóch sezonów lodziarski przebój w Polsce. Jednym z pierwszych franczyzodawców, którzy zdecydowali się na rozwój w tej branży była marka Chop Chop. W tej chwili pod jej szyldem działa osiem lodziarni.
– Zgłasza się do nas wielu kandydatów na franczyzobiorców, ale niestety nie wszyscy mają poważne podejście do biznesu – mówi Gerald Tomasik, franczyzodawca marki Chop Chop. – Np. brak im kapitału na sfinansowanie inwestycji, nawet pomimo tego, że w tym zakresie jesteśmy bardzo elastyczni.

Chop Chop proponuje franczyzobiorcom do wyboru cztery formaty lodziarni. Najtańszy jest ice bike, czyli lodziarnia mobilna, na specjalnie przystosowanym rowerze, której podstawowa wersja kosztuje ok. 32 tys. zł netto. Z kolei PopUp kontener kosztuje ok. 40 tys. zł. Te formaty mogą działać sezonowo, albo być wykorzystywane na różnego rodzaju imprezach, eventach.
– Obecnie pracują np. na targach śniadaniowych, warszawskich bulwarach wiślanych, we Władysławowie – wylicza Gerald Tomasik.

Typowo całoroczne formaty to wyspa lodowa oraz lodziarnia stacjonarna. Wydatki na wyspę to kwoty rzędu 45-50 tys. zł. Od 50 tys. zł zaczyna się inwestycja w lodziarnię stacjonarną, przy czym w tym przypadku ostateczne koszty zależą od tego, jak duży lokal chcemy otworzyć.
– W tej chwili ewoluujemy w stronę rodzinnych kawiarni, o dużej powierzchni, z przestrzenią do zabawy dla dzieci – opisuje Gerald Tomasik. – Można tu nie tylko zjeść lody, ale też napić się kawy, herbaty, zjeść naleśniki, azjatyckie desery. W kawiarniach jest możliwość zorganizowania urodzin, warsztatów i innych imprez. Trzeba jednak liczyć się z faktem, że przy takim dużym lokalu (min. powierzchnia to 100-110 m2 – przyp. red.) koszty inwestycji będą większe.

Chop Chop oczekuje od kandydatów na franczyzobiorców, że na starcie będą dysponować gotówką na pokrycie minimum 20 proc. inwestycji, niezależnie od formatu. Resztę można sfinansować kredytem lub skorzystać z leasingu.
– Oczywiście wskazane jest też zabezpieczenie gotówkowe na okres rozruchu i dojścia do rentowności, co jednak w naszych punktach następuje bardzo szybko – zapewnia franczyzodawca.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 750 zł. W przypadku punktów sezonowych jest pobierana tylko w okresie ich działalności.
Czy marka nie obawia się konkurencji?
– Jeszcze kilka lat temu wiele osób twierdziło, że lody tajskie to przejściowa moda. Teraz widać, że tak nie jest – mówi Gerald Tomasik. – Polacy chcą już czegoś więcej, niż tylko świderki. My od początku mieliśmy tego świadomość i od początku nastawiamy się na wysoką jakość naszego produktu. Dlatego konkurencja nie jest nam straszna.


Miejsce na biznes / Chop Chop szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców oraz miejscowościach turystycznych.

ZOBACZ W KATALOGU

7 Street – Bar & Grill
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Biesiadowo
Bike Café
Bistro Krówka i Połówka
Bobby Burger
Bosko- Lody Produkcji Własnej
Browar Pinta
Carte d’Or Cafe
Chicken Kebab
Chilli Mili
Chinkalnia Restauracja Gruzińska
Coffeeloffee
Coffeeshop Company
Crazy Bubble
Crema Caffe
Cukiernia Fit Cake
Da Grasso
Dolce Lato, Gelato...The Italian way
Domino’s Pizza
Drewno i Ogień
Easy Beer
Easy Wine
Erbil Doner Kebab
Express Oriental
Express Pizza – Ta prostokątna!
Falla
Fitnezja Catering Dietetyczny
Fresh Pizza
Fruitisimo
Gruby Benek
Jack’s Bar & Restaurant
Jenn’s Burger & More
Koku Sushi
Kołacz na okrągło
Kotlet w Bułce
Kreweta Tempura Bar
Krowarzywa
Kuchnia Marche
Kurcze Pieczone
Lafaye
Lodolandia
Lodostrefa
Lody Bonano
Lody Marsjano
Makarun Spaghetti and Salad
Mango Vegan Street Food
McDonald’s
Meet & Fit – Slow Food
Mihiderka
Mini Melts
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mr Hamburger
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niezłe Bydło
Olimp
Panda Ramen
Pan Naleśnik
Pierogarnia Stary Młyn
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Piramid Pizza
Pizza Cezar
Pizza Contenta
Pizzeria Stopiątka
Przystanek Pierogarnia
Restauracje Sphinx
Sea Food Bar&Market
Seta Disco, Seta Bistro
Setka Bar
Sevi Kebab
So! Coffee
Speedy Romano
Stara Pączkarnia
Stava - niezawodne dowozy
Subway
Sushi Royal
Tel Aviv
Tornado Café
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Western Chicken
Western Tortilla
Zdrowa Krowa Slow Food Fast
Zdrowe!

POPULARNE NA FORUM

Metody na promocję restauracji - wymiana pomysłów

Strona www to podstawa aby myśleć poważnie o marketingu w internecie. W przypadku restauracji najlepiej jeśli będzie to strona z interaktywnym menu restauracji - czyli...

27 wypowiedzi
ostatnia 15.09.2019
Bobby Burger

Co myślicie o tej sieci warto ? Szumnie się ogłaszają otwierają lokale sprzedają akcje gdzieś wyczytałem ze 38 milionów obrotu mieli w zeszłym roku Ktoś ma/ miał...

1 wypowiedzi
ostatnia 11.09.2019
Kafejka w małym mieście

Przyda się odpowiednie akcesorium kuchenne, zastanów się nad tym od Dajar.pl, wygląda solidnie

17 wypowiedzi
ostatnia 10.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Żadna nowość, marża na poziomie sklepu spożywczego, produkty w cenie 20% większe niż ceny na rynku. Z chwile pozostałe lokale sie pozamykają. Ale właściciel piszę o...

2 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2019
Burgery Neet & Fit Złotów

Z końcem sierpnia 2019 roku został zamknięty całkowicie lokal w Złotowie a szkoda bo to jeden z najstarszych lokali tej sieci to już jakieś 13 - 14 zamknięcia lokali...

2 wypowiedzi
ostatnia 31.08.2019
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana. Z jednej strony branża cateringowa jest teraz bardzo modna, z drugiej dochodowa, z trzeciej spora konkurencja. Trzeba by...

20 wypowiedzi
ostatnia 26.08.2019
Zamknięte lokale

Szanowny Panie Włodzimierzu, Prosimy zamieszczać Pana kolejne komentarze dotyczące zamkniętych lokali M&F w tym wątku, a nie w innych dyskusjach. Powtarzające wypowiedzi...

29 wypowiedzi
ostatnia 21.08.2019
Zamknięte lokale

Zamknięte lokale to MEET & Fit Slow Food ktoś czyli cenzura wszysztko wzięła w jeden komentarz i napisała tylko zamkniete lokale czy strona franchising.pl działa na pewni...

29 wypowiedzi
ostatnia 20.08.2019