Aroma podbija stolicę
Franczyzowa kawiarnia Aroma Espresso Bar ruszyła w styczniu 2013 roku. Lokal o powierzchni ok. 150 m2 mieści się w przy ul. Chmielnej w Warszawie.
– Niezwykle czasochłonne okazało się znalezienie odpowiedniej lokalizacji – poszukiwania zajęły pół roku. Wbrew pozorom, nie jest łatwo „zdobyć” lokal w prestiżowym miejscu za rozsądną cenę – tłumaczy Elżbieta Surmacz, franczyzobiorczyni Aroma Espresso Bar.
To gastronomiczny debiut Elżbiety Surmacz, która do tej pory specjalizowała się w tłumaczeniach z języka hiszpańskiego i działała w branży nieruchomości.
– Chciałam otworzyć restaurację, jednak w Aroma Espresso Bar spodobało mi się menu: kanapki i duże porcje sałatek przygotowywanych ze świeżych produktów – mówi właścicielka kawiarni.
W przygotowaniach do otwarcia biorczyni licencji mogła liczyć na wsparcie franczyzodawcy.
– Pomogliśmy znaleźć odpowiedni lokal, zrekrutowaliśmy i przeszkoliliśmy cały personel, sprowadziliśmy również specjalistę ds. eventów – wylicza Shay Cohen, dyrektor generalny Aroma Espresso Bar.
Międzynarodowy koncept stawia na spójny wizerunek. Franczyzobiorcy muszą dostosować projekt wnętrza i wyposażenie do standardów sieci. Meble i elementy dekoracyjne sprowadzane są z Izraela, podobnie jak serwis do kawy i firmowe mieszanki ziaren kawy.
– Wspólnie z franczyzodawcą opracowaliśmy kilka rozwiązań, które sprawdzą się w polskich placówkach, np. już wkrótce w mojej kawiarni pojawią się lodówki na ciasta oraz ciasta kremowe, których nie ma w ofercie izraelskich lokali – mówi franczyzobiorczyni z Warszawy.
Otwarcie lokalu to jednak nie wszystko. Mimo że w sieci Aroma Espresso Bar działa ponad 150 lokali na świecie, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Europie, w Polsce marka kawiarni nie jest jeszcze rozpoznawalna.
– Dodatkowo w naszym kraju nie ma jeszcze zwyczaju spożywania śniadań w lokalach gastronomicznych, w związku z tym konieczny jest marketing i promocja tak marki, jak i menu kawiarni – mówi Elżbieta Surmacz. – Na razie postawiliśmy przed lokalem „potykacze” reklamujące kawiarnię. Przed nami jeszcze dużo pracy. Wspólnie musimy popracować nad tym, by klienci poznali i zaprzyjaźnili się z Aromą.
Wywodząca się z Izraela międzynarodowa sieć kawiarni weszła do Polski na początku 2012 roku. Oprócz kawiarni franczyzowej pod logo marki działają dwie placówki własne – obie w centrum Warszawy.
– Do końca 2013 roku chcemy otworzyć 10-15 lokali w całej Polsce, m.in. w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach i we Wrocławiu – mówi Shay Cohen. – Negocjujemy warunki otwarcia kolejnych placówek w stolicy i w innych miastach. Ale to nie koniec. Jestem pewien, że w Polsce będą powstawać konkurencyjne wobec nas kawiarnie oferujące kawę wraz ze śniadaniami i obiadami. Jednak Aroma posiada zaplecze gastronomiczne pozwalające przygotowywać świeże posiłki na miejscu, a inne kawiarnie mogą tylko zaoferować kanapki i sałatki z lodówki.
Franczyzobiorcy sieci mogą liczyć na wyłączność terytorialną, wsparcie i doradztwo w zakresie uruchomienia i prowadzenia placówki, szkolenia oraz pośredniczy w zakupie sprzętu. Przewidywany koszt inwestycji wynosi min. 600 tys. zł.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...