Piwiarnia Warki: tu rośnie, tam spada
Pod logo należącej do Grupy Żywiec sieci Piwiarni Warki działają 73 lokale. To mniej niż pod koniec ubiegłego roku, bo w 2014 roku wygasły i nie zostały przedłużone umowy z właścicielami ośmiu punktów.
- W przypadku trzech Piwiarni Warki franczyzbiorcy wycofali się w ogóle z gastronomii. W kolejnych trzech przypadkach sami podjęliśmy decyzję o tym, że nie podpiszemy nowej umowy franczyzowej, m.in. ze względu na to, że lokale znajdowały się w mniejszych miastach o niskim potencjalne sprzedażowym. Dwie Piwiarnie przestały być lokalami franczyzowymi, ale nadal kontynuują współpracę z Grupą Żywiec na podstawie innych umów - tłumaczy Maciej Golnowski, specjalista ds. franczyzy w sieci Piwiarnia Warki.
Franczyzodawcy nadrobili na razie trzema otwarciami – w Wałczu, Tarnowie i Katowicach, ale zapowiadają, że w listopadzie i grudniu ich piwo poleje się w siedmiu nowych miastach. - Kolejne otwarcia zostały zaplanowane w Siedlcach, Zamościu, Ostrołęce, Olkuszu, Bielsku-Białej, Warszawie i Bytomiu – wylicza menedżer.
Zapewnia też, że mimo przetasowań lokalowych sprzedaż piwa w Piwiarniach Warki zwiększa się z roku na rok, co przekłada się bezpośrednio na przychody dla Grupy Żywiec. Ilość piwa wypitego w Piwiarniach od stycznia do września 2014 roku wzrosła o 9 proc., obroty – o 12 proc.
- Wpływ na to miało wiele czynników: w pierwszej kolejności dwie duże imprezy sportowe: mistrzostwa świata w piłce nożnej i w siatkówce. Piwiarnie Warki to lokale o charakterze sportowym, chętnie odwiedzane przez kibiców. Nie bez znaczenia były również promocje sieciowe przeprowadzone w 2014 roku w piwiarniach, np. Oktoberfest, w trakcie którego specjalnie dla Piwiarni Warki sprowadziliśmy z Niemiec warzonego na to święto Paulanera Oktoberfest. Dodatkowo w tym roku umożliwiliśmy montaż w Piwiarniach Warki instalacji nalewaków do piwa Żywiec, Heineken, Paulaner czy Brackie Mastne. A do 2014 roku w Piwiarniach Warki montowane mogły być jedynie nalewaki do piwa Warka - tłumaczy Maciej Golnowski. - Piwiarnie są dochodowe zarówno dla nas, jak również dla franczyzobiorców. Wielu naszych partnerów planuje otwarcie pod naszym szyldem kolejnych barów – przekonuje
Wzrosty sprzedaży w Piwiarniach mogą budzić optymizm, ale tego samego nie da się powiedzieć o wynikach kontrolującego je koncernu. W pierwszych trzech kwartałach 2014 zysk netto Grupy Żywiec spadł o ponad 30 proc. w porównaniu z okresem od stycznia do września przed rokiem. Niższe okazały się też przychody. Szukając narzędzi poprawy sytuacji zarząd Żywca zdecydował się na grupowe zwolnienia. Ominęły one wprawdzie zespół zarządzający Piwiarniami, ale marka po raz pierwszy od wielu lat nie pojawiła się corocznych na Targach Franczyzy w Pałacu Kultury i Nauki. W 2015 roku zaplanowane zostały otwarcia kolejnych 10 Piwiarni. Pytanie, czy część istniejących nie zniknie z rynku…
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali