Pizza Dominium karmi turystów
Mimo że w mijającym roku Pizza Dominium otwierała lokale przede wszystkim w centrach handlowych (w gdańskiej Galerii Bałtyckiej i centrum handlowym Alfa, w Galerii Katowickiej i Galerii Bonarka w Krakowie), to sieć interesują także lokalizacje przy głównych ulicach, o dużym natężeniu ruchu pieszych. Pizza Dominium celuje w miasta liczące minimum 100 tys. mieszkańców, ale w grę wchodzą także miejscowości turystyczne oraz te, które są położone blisko metropolii. Lokale sieci znajdują się m.in. w Zakopanem i Władysławowie oraz w Jastarni i Helu, gdzie działają od czerwca do końca sierpnia. Z kolei jeśli mowa o miastach położonych na obrzeżach aglomeracji, dominują miejscowości podwarszawskie: Legionowo, Pruszków, Piaseczno.
Optymalna powierzchnia restauracji Pizza Dominium wynosi 100-200 m2. Restauracji, nie pizzerii, bowiem franczyzodawca, dzięki poszerzonemu menu, woli, żeby jego lokale były nazywane właśnie w ten sposób.
- Docelowo chcemy zaistnieć we wszystkich większych miastach Polski – deklaruje Tomasz Czaja, dyrektor działu rozwoju w spółce Dominium.
Pizza Dominium serwuje klientom potrawy bazując na oryginalnych włoskich recepturach. W menu znajduje się 30 rodzajów pizzy, poza tym klienci mogą zamawiać inne dania, takie jak spaghetti, lasagne, sałatki, zupy i desery.
Współpraca z franczyzodawcą wiąże się z inwestycją w wysokości 200-400 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 15 tys. zł, natomiast miesięczna 8 proc. liczone od obrotu partnera.
- Nie wymagamy doświadczenia w branży, bo całą naszą wiedzę przekazujemy podczas szkoleń. Oferujemy pomoc w uruchomieniu restauracji oraz już w trakcie jej prowadzenia. Jednym z pierwszych lokali, które uruchomimy w 2015 roku będzie restauracja w toruńskim Atrium Copernicus – zapowiada Tomasz Czaja.
Od 2006 roku firma posiada własne call center oraz system online, za pośrednictwem których można składać zamówienia. Rok później franczyzodawca otworzył pierwszy lokal za granicą – w Rumunii. Obecnie pod charakterystycznym logo z szachownicą działa ponad 70 restauracji.
- Polski rynek usług gastronomicznych jest bardzo rozdrobniony. Funkcjonują na nim zarówno międzynarodowe sieci restauracji, jak i małe, niezależne lokale. Czynnikiem wzrostu tego rynku jest zmiana przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów, wynikająca z szybszego trybu życia Polaków, a także brak czasu i chęci do przygotowywania posiłków w domu. Duży wpływ na to ma także ekspansja centrów handlowych, a tym samym możliwość spędzania czasu poza domem i korzystania z lokali gastronomicznym – wyjaśnia Tomasz Czaja.
Jak pokazuje przykład Telepizzy, atrakcyjnym miejscem do prowadzenia pizzerii są także miejscowości liczące 50 tys. mieszkańców. – Wybraliśmy kilkadziesiąt miejscowości powyżej 50 tys. mieszkańców, gdzie w ciągu trzech lat powstaną nasze pizzerie. W niektórych pojawimy się już w tym roku – zapowiada Leszek Nowak, menedżer ds. ekspansji, Telepizza Poland. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali