Obecnie pod szyldem Gusto Dominium działa ponad 70 lokali w Polsce oraz siedem w Rumunii. Zdecydowana większość to restauracje własne, ale licencjodawca aktywnie szuka franczyzobiorców.
Niedziela
10.04.2016
Gusto Dominium otwiera kolejne restauracje. Sieć szuka franczyzobiorców w miastach zamieszkałych przez co najmniej 40 tys. mieszkańców.
 

2 kwietnia została uruchomiona nowa franczyzowa restauracja Gusto Dominium we Wrocławiu, przy ul. Bajana. Lokal umiejscowiony jest na antresoli w Hali Targowej „Tęcza” i ma powierzchnię 190 m2. Jest tu ok. 50 miejsc siedzących, a w sezonie letnim goście mogą korzystać z ogródka na tarasie, o powierzchni 200 m2.
– Aranżacja lokalu nawiązuje do przyjętej przez sieć strategii, której głównym założeniem jest budowanie unikalnej atmosfery włoskiego domu – mówi Małgorzata Ptasińska, kierownik ds. franczyzy w Gusto Dominium. – W menu goście znajdą potrawy charakterystyczne dla Włoch, takie jak pizze, pizze bianche, makarony w wielu odsłonach czy tradycje pierogi calzone.
Pod koniec marca ruszyła też w zmienionej lokalizacji restauracja Gusto Dominium w Pruszkowie. Lokal o powierzchni 170 m2 zajmuje wolno stojący pawilon. Ma 60 miejsc siedzących, do tego dwa letnie ogródki.
W kwietniu tego roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch restauracji własnych sieci w Warszawie.

Obecnie pod szyldem Gusto Dominium działa ponad 70 lokali w Polsce oraz siedem w Rumunii. Zdecydowana większość to restauracje własne, ale licencjodawca aktywnie szuka franczyzobiorców, w miastach liczących conajmniej 40 tys. mieszkańców. Inwestycja w pizzerię to wydatek minimum 250 tys. zł.
– Jeżeli lokal jest już przystosowany do wymogów gastronomii, ta kwota może być niższa – zastrzega Małgorzata Ptasińska.
Opłata licencyjna to koszt 15 tys. zł, franczyzobiorca płaci też franczyzodawcy opłatę miesięczną  w wysokości 8 proc. od obrotów restauracji. Licencjodawca zapewnia wsparcie w poszukiwaniu najlepszej lokalizacji. Lokal powinien mieć wielkość od 100 do 200 m2 oraz witrynę. Wskazane jest też miejsce na letni ogródek, choć nie jest to wymóg konieczny.
– Oferujemy pomoc w uruchomieniu i prowadzeniu działalności na wszystkich etapach trwania współpracy. Franczyzobiorca uzyskuje opiekę szkoleniową i organizacyjną, a także korzysta z działań marketingowych sieci prowadzonych na szeroką skalę – dodaje Małgorzata Ptasińska.
Franczyzodawca zapewnia, że lokale są rentowne już w pierwszym miesiącu działalności.

Polacy bardzo lubią dania kuchni włoskiej. Z raportu Talerz Polaka 2015, przygotowanego przez Pizzaportal.pl wynika, że cieszy się największą popularnością wśród rodaków, zamawiających jedzenie przez internet. To 54 proc. wszystkich zamówień, a w miastach takich jak Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszów czy Poznań nawet ponad 90 proc. Spośród wszystkich dań Polacy najczęściej wybierają pizzę.