Kebab King ma chrapkę na południe Polski
Kebab King to sieć restauracji serwujących dania kuchni kurdyjskiej. Dotychczas marka była znana głównie w Warszawie, gdzie działa 16 lokali. Poza stolicą Kebab King można spotkać także we Wrocławiu, ale jeszcze w tym roku sieć chce się pojawić w pięciu kolejnych miastach.
– Szczególnie zależy nam na pozyskaniu partnerów z południa Polski. Kluczowe lokalizacje to Wrocław, gdzie działa nasza własna restauracja oraz Kraków, Tarnów, Rzeszów i cały region aglomeracji śląskiej. Wiążemy spore nadzieje na współpracę z osobami, które spotkaliśmy podczas targów „Pomysł na firmę” w Katowicach. Przeprowadziliśmy bardzo rokujące rozmowy, które mamy nadzieję doprowadzą do otwarcia nowych restauracji – mówi Piotr Pęszyński, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Kebab King.
Obecnie trwają przygotowania do uruchomienia franczyzowej restauracji w nowo powstającej galerii w Tomaszowie Mazowieckim. Są też kolejni zainteresowani z Warszawy i Płocka. Jak przyznaje franczyzodawca znacznie trudniejsze niż pozyskanie franczyzobiorcy okazuje się znalezienie odpowiedniej lokalizacji. Restauracje mają powstawać w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców. Do wyboru są trzy formaty restauracji w zależności czy lokal położony jest w centrum handlowym, na osiedlu czy przy głównej ulicy centrum miasta. Niektóre bary oferują również sprzedaż na wynos. Zamówienia można składać przez telefon, internet lub poprzez darmową aplikację mobilną.
Franczyzobiorca może liczyć na wsparcie przy poszukiwaniu lokalizacji, analizę rentowności danego lokalu, pomoc przy otwarciu restauracji oraz szeroki pakiet szkoleń. Właściciele Kebab King dbają również, aby jakość serwowanych dań była jednakowa we wszystkich restauracjach. Jako jedyna sieć w tej branży posiada własny zakład produkcyjny, w którym wytwarzane są mięso, pieczywo, baklawy, sosy i mieszanki przypraw według własnej receptury.
– W styczniu tego roku uruchomiliśmy własny zakład produkcyjny, piekarnię i centrum dystrybucji w podwarszawskim Ożarowie Mazowieckim. W związku z planami rozwoju, jesteśmy przygotowani na zaopatrzenie sieci na znacznie większą skalę. Na razie wykorzystujemy ok. 20 proc. możliwości produkcyjnych. Nie wykluczamy również produkcji na potrzeby zewnętrznych odbiorców – dodaje Piotr Pęszyński.
Za przystąpienie do sieci Kebab King franczyzobiorca musi zapłacić 90 tys. zł. Koszt dostosowania lokalu do wymogów sieci waha się od 150 do 500 tys. zł w zależności od wielkości, stanu i jego przygotowania do świadczenia usług gastronomicznych. Co miesiąc franczyzodawca pobiera opłatę licencyjną w wysokości 6 proc. od obrotu restauracji i 1,5 proc. opłaty marketingowej. Na zwrot z inwestycji – według zapewnień dawcy licencji – partnerzy mogą liczyć już po pierwszym roku działalności.
– Kebab od lat jest w Polsce bardzo popularny. Kolejki przed lokalam serwującymi ten przysmak, nawet o 3 nad ranem, to częsty widok. Nic nie wskazuje na to, aby moda na kebaby miała przeminąć. Jednak, co obserwujemy, coraz chętniej dania tego typu jemy w restauracjach, zarówno w przerwie na lunch, jak i w weekend z rodziną – stwierdza Piotr Pęszyński.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...