Gra w pizzę
Piotr Dawiskiba, współwłaściciel marki Fun Pizza
Pizzerii na rynku jest mnóstwo. Czym Fun Pizza różni się od innych?
Nasza pizza jest – można powiedzieć – nie włoska, ale polska. Czyli taka, jaka smakuje naszym rodakom: na średnim lub grubym cieście, z dużą ilością dodatków. Poza tym mamy do wyboru aż pięć jej rozmiarów. To jeśli chodzi o menu. Natomiast naszym wyróżnikiem są też... gry. Do naszego konceptu włączamy wiele elementów z tym związanych. Począwszy od tego, że na naszych opakowaniach do pizzy jest zamieszczona gra planszowa „Bitwa o ostatni kawałek”. Do każdego zamówienia dołączamy pionki i kostkę i klienci mogą sobie pograć przy jedzeniu lub po skończeniu posiłku. Grać można też czekając na zamówienie w lokalu, używając do tego specjalnej aplikacji mobilnej. Stawką jest rabat – jeśli klient wygra, przy odbiorze zamówienia otrzymuje zniżkę. To tylko kilka przykładów. Naszą główną grupą docelową są studenci i myślę, że takie dodatkowe atrakcje także są dla nich dodatkowym czynnikiem przyciągającym.
Gdzie szukacie franczyzobiorców?
Na początek chcemy zacząć od dużych miast, powyżej 100 tys. mieszkańców. Lokale Fun Pizza można otwierać w dwóch formatach: ekspres, czyli nastawionym na zamówienia w dostawie oraz pizzeria z salą konsumpcyjną. W pierwszym przypadku lokalizacja nie ma większego znaczenia, bo i tak zamówienie jest dowożone do klienta. Natomiast w przypadku lokalu z konsumpcją na miejscu trzeba wybrać miejsce w centrum, przy deptaku, blisko dworca, generalnie tam, gdzie jest duży ruch. Trzeba zaznaczyć, ze zdecydowana większość naszych zamówień, bo aż 80 proc. realizowana jest w dostawie.
Z jakimi wydatkami na start musi liczyć się franczyzobiorca?
Wszystko zależy oczywiście od wielkości i stanu lokalu. Jeśli są to pomieszczenia dostosowane do potrzeb gastronomii to w przypadku pizzerii z salą konsumpcyjną kwota inwestycji zaczyna się od 35 tys. zł. Z zastrzeżeniem, że meble bierze się w leasing. Natomiast przy formacie ekspres kwota wyjściową w takim przypadku będzie 20 tys. zł. My jako franczyzodawca możemy pomóc w uzyskaniu dofinansowań z różnych zewnętrznych źródeł. Przygotowujemy projekt technologiczny lokalu, wizualizację w 3D, zapewniamy szkolenia. Przechodzi je zarówno franczyzobiorca, jak i pracownicy lokalu. Franczyzobiorca uczy się m.in. zarządzać personelem, ale też poznaje specyfikę pracy na każdym stanowisku, nawet dostawcy. Nie pobieramy opłaty wstępnej. Stała opłata miesięczna wynosi 1 tys. zł.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...