Grycan zmrozi Chiny
Zbigniew Grycan produkcją lodów zajmuje się od ponad 30 lat. Najpierw założył markę Zielona Budka, a po jej sprzedaży zajął się rozwojem lokali pod własnym nazwiskiem. Firma zatrudnia 1,3 tys. pracowników, ale nadal uchodzi za rodzinny biznes, który prowadzi wspólnie z żoną Elżbietą i córką Małgorzatą. – Mamy 123 lodziarnie. W tym tygodniu, po otwarciu nowego lokalu w Siedlcach, będą już 124. Są jeszcze co prawda białe plamy na mapie naszych lokalizacji, ale systematycznie je uzupełniamy, tak stanie się m.in. w Olsztynie. Jesteśmy dużą firmą, mimo to nie staliśmy się korporacją – zapewniał na konferencji prasowej Zbigniew Grycan.
Wszystko zostaje w rodzinie
Grycan Lody od Pokoleń nie rozwija w Polsce sieci w oparciu o franczyzę. Firma znana jest jako żywa tradycja rodziny cukierników i nie chce zatracić swojego charakteru udostępniając markę franczyzobiorcom. Głowa rodziny i biznesu stwierdziła, że nie potrzebuje tworzyć oferty franczyzowej dla dalszego rozwoju sieci w naszym kraju. Nie oznacza to jednak, że firma w ogóle nie podzieli się know-how. Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan Lody od Pokoleń, zdradza, że firma ma już gotowy model franczyzy dla zagranicznych partnerów. – Nawiązaliśmy współpracę z firmą Edeka, właścicielem sieci ponad czterech tysięcy sklepów w Niemczech. Weszliśmy na rynek sprzedaży detalicznej, następnym krokiem będą otwarcia lodziarni pod szyldem Grycan - planuje dyrektor generalny.
Nasi zachodni sąsiedzi nie są jedynym celem Grycana. Obiecująco zapowiada się współpraca z partnerem z Chin. – Będziemy działać wspólnie z firmą, w której zarządzie jest Polak. Ich przedstawiciel zakończył wstępne rozmowy z nami zdaniem „dziękuję w imieniu własnym i stu milionów Chińczyków” – mówi Marcin Snopkowski. Właśnie taka liczba mieszkańców Państwa Środka ma okazję spróbować lodów Grycan w jednej z tamtejszych sieci handlowych.
Zbigniew Grycan był też pytany o wschodni kierunek rozwoju. – Znamy Rosję. Rynek jest tam bardzo hermetyczny, poza tym eksport lodów blokują skutecznie bariery celne – wyjaśnia założyciel Grycan Lody od Pokoleń. – Nawet kiedy pan Putin był jeszcze "zdrowy", nie jadł naszych lodów – dodał żartując.
Lodziarnio-kawiarnie
Formuła lokali Grycanów ewoluowała w stronę kawiarni. Lodziarnie działają przez cały rok, w sezonie jesienno-zimowym klienci przychodzą po koktajle owocowe, gorącą czekoladę, rurki z bitą śmietaną i przede wszystkim kawę. – Kiedy byliśmy na targach w Mediolanie znajomy Włoch polecił nam miejscową, niedużą i także rodzinną firmę zajmującą się produkcją kawy. Mieli bardzo dobrą arabicę i robustę. Teraz wypalają ją specjalnie dla nas i realizują dostawy co dwa miesiące – wyjaśnił Zbigniew Grycan.
(mbw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...