Sakana niebawem z nowym konceptem

Warunki finansowe przystąpienia do sieci Sakana są negocjowane indywidualnie. Partner musi dysponować lokalem wielkości min. 120 m2 w centrum dużej aglomeracji.
Wtorek
02.09.2014
Złote czasy sushi barów minęły. Spółka próbuje dywersyfikować źródła przychodów.
 

O nowym koncepcie Sakany pisaliśmy już w marcu w artykule Sakana szykuje nową franczyzę. Dziś wiadomo, że nie będzie to próba powrotu do koncepcji stworzenia sieci winobarów, o której spółka mówiła jeszcze w 2009 roku. Spekulacje idące w tę stronę pojawiły się po tym, jak Sakana kupiła spółkę STM, specjalizującą się w produkcji linii i maszyn rozlewniczych, służących do wyrobu, rozlewu i pakowania wszelkiego rodzaju napojów.

- W momencie uruchomienia punktów pilotażowych będziemy podawali szczegóły – informuje Joanna Pacuszka ze spółki Sakana.
W tej chwili w sieci Sakana działają cztery własne bary sushi (dwa w Warszawie, po jednym w Katowicach i i Poznaniu) oraz trzy franczyzowe (Warszawa, Kraków, Wrocław). W ostatnim czasie stan posiadania franczyzodawcy pozostaje jednak bez zmian. Jak informują przedstawiciele Sakany, centrala nie ma też konkretnych planów otwarć.

W drugim kwartale 2014 Sakana zanotowała stratę ze sprzedaży na poziomie 15 tys. przy przychodach w wysokości 2,7 mln zł. W raporcie kwartalnym zarząd tłumaczy, że gorsze wyniki (w analogicznym okresie rok temu zysk sięgnął blisko 70 tys. zł) wynikają z remontu generalnego trwającego w warszawskim Teatrze Roma, którego Sakana jest wyłącznym operatorem w zakresie gastronomii. Spółka ma też w na budynku teatru swój lokal, który z powodu remontu musiał zawiesić działalność.  

- Jego wznowienie nastąpi po zakończeniu prac, czyli w lutym 2015 roku – tłumaczy Pacuszka.
Prawdopodobnie również wtedy poprawie ulegną wyniki spółki. Zagadką pozostaje wciąż nowy koncept biznesowy, którego szczegóły pozostają nieznane. Można gdybać, w jaki sposób jego wdrożenie wpłynie na wyniki spółki. Główny trzon działalności Sakana Sushi Barów oferuje kuchnię, na którą boom minął już kilka lat temu. Dziś surową rybę w japońskim stylu można kupić w supermarkecie bądź zrobić samodzielnie w domu. A że tak jest nawet kilka razy taniej, to i złote czasy dla restauracji sushi się skończyły. Nic zatem dziwnego, że spółka chce dywersyfikować działalność.

(gum)


Grzegorz Morawski
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kim Chi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Langos
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Wendy’s
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa