Od przedszkola do gastronomii
– Przedszkole funkcjonuje na wysokim poziomie i ma mocną pozycję na rynku. Dzięki temu mogliśmy zdecydować się na kolejną działalność. Ważnym argumentem za rozwinięciem dodatkowego biznesu był fakt, że we dwoje łatwiej jest sprostać większej liczbie obowiązków – mówi Magdalena Kielesz, franczyzobiorczyni pizzerii Telepizza.
Nie od razu wybór padł na gastronomię i Telepizzę. Początkowo Magdalena Kielesz myślała o sklepie odzieżowym. Jednak oferta Telepizzy, jak twierdzi, była najbardziej przejrzysta i interesująca, a warunki współpracy bardzo atrakcyjne. Na decyzję miała również wpływ popularność marki, a także upodobania kulinarne franczyzobiorczyni i jej słabość do pizzy.
– Moim pierwszym źródłem wiedzy o warunkach współpracy licencyjnej z Telepizzą był internet. Odpowiedź z centrali firmy na moje zgłoszenie była niemal natychmiastowa. Bardzo szybko odbyło się też spotkanie z przedstawicielem Telepizzy odpowiedzialnym za rozwój sieci, który szczegółowo opowiedział mi o zasadach współpracy licencyjnej – mówi Magdalena Kielesz.
Restauracja rozpoczęła działalność 5 czerwca 2015 roku w Jaworznie. Pizzeria franczyzobiorczyni jest spójna z nową aranżacją wystroju wnętrz lokali Telepizzy, która została wdrożona wraz z całym projektem rebrandingu marki w Polsce i na świecie. Hiszpańska sieć postawiła na bardziej restauracyjny charakter swoich pizzerii, co m.in. oznacza większą przestrzeń jadalną. Ważnym elementem nowego wystroju jest otwarta kuchnia – produkcja pizzy odbywa się w obecności klientów. W niektórych lokalach obowiązuje również rozszerzone menu o desery, napoje gorące i wina. Nowy wizerunek Telepizzy poprawił sprzedaż w lokalach. Franczyzobiorcy nowych restauracji zaczynają zarabiać już w pierwszych miesiącach działalności. Magdalena Kielesz zaczęła osiągać zyski już w pierwszym kwartale po otwarciu lokalu.
– Biznes dopiero nabiera tempa, pozyskujemy nowych klientów i liczę na dalszy wzrost sprzedaży. Jeśli wszystko potoczy się zgodnie z planami, być może w przyszłości otworzę drugi lokal Telepizzy. Na razie jednak skupiam się, żeby pierwsza restauracja osiągała maksymalne zyski i działał na najwyższym poziomie. To mój cel na najbliższą przyszłość – mówi franczyzobiorczyni hiszpańskiej sieci.
Lokal Magdaleny Kielesz ma 130 m2, z czego 50 m2 zajmuje sala restauracyjna, natomiast reszta przestrzeni przeznaczona jest na część produkcyjną i zaplecze.
– Centrala Telepizza przygotowała projekt architektoniczny lokalu, razem ze mną pilnowała remontu oraz nadzorowała proces adaptacji placówki. Na pomoc centrali firmy mogę również liczyć w trakcie prowadzenia działalności m.in. w sprawach personalnych, obsługi klienta, zaopatrzenia itd. Franczyzodawca organizuje również cykliczne szkolenia, bardzo pomocne w bieżących sprawach biznesowych – mówi Magdalena Kielesz.
Przed rozpoczęciem działalności Magdalena Kielesz wzięła udział w miesięcznym szkoleniu w wybranym lokalu Telepizzy, dzięki któremu mogła poznać zasady biznesu w każdym jego aspekcie. Pizzeria franczyzobiorczyni mieści się przy głównej ulicy Jaworzna, w pobliżu trzech dużych osiedli mieszkalnych. Magdalena Kielesz sama znalazła odpowiedni lokal, był to jeden z najbardziej istotnych etapów związanych z przygotowaniem do biznesu.
– Pierwszy etap to znalezienie odpowiedniej lokalizacji i zatwierdzenie projektu przez rzeczoznawcę. Następne w kolejności są prace remontowo-budowlane, zakup sprzętu, wyposażenie pizzerii w sprzęt kuchenny, jadalny i meble oraz rekrutacja pracowników – mówi franczyzobiorczyni. Aktualnie pizzeria w Jaworznie zatrudnia osiem osób. – Nie mam dużej rotacji personelu, aczkolwiek nie jest łatwo o dobrego pracownika – mówi Magdalena Kielesz.. Franczyzobiorczyni każdego dnia jest obecna w restauracji.
– Jeśli jest taka potrzeba, to pracuję przy produkcji, rozwożę pizzę czy zajmuję się lokalnym marketingiem. Ponadto pełnię funkcję menedżera i kierownika restauracji. Pilnuję, żeby oferta była najwyższej jakości, a klient zadowolony. Biznes gastronomiczny wymaga poświęcenia i maksymalnego zaangażowania. Jeśli ktoś myśli, że można sterować nim na odległość to jest w dużym błędzie. Niemniej jednak, kiedy wysiłek przynosi pozytywne efekty cała praca dostarcza wiele satysfakcji i napędza do dalszego działania – mówi Magdalena Kielesz
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Sfinks podsumowuje pierwszy kwartał, a Żabka namawia do nauki. Przegląd tygodnia 6-12 kwietnia.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali